Gjorde själv en renovering av mina Atlas skruvdragare (Proffsmodell på AEG och heter numera Milwaukee) när dom började krokna efter ca. 5 år. Vet inte hur många 10 tusentals skruv jag dragit med maskinerna men både ackar och motorer var slitna.
Köpte ny motor till en av maskinerna då den brunnit, svarvade kollektorn till två andra och byte kol. Körde in kolen enligt en beprövad metod från den tid jag körde RC bil (låg spänning i vattenbad).
Bytte celler i ackarna till matchade celler. Även om det int blev billigare än att köpa färdiga ackar så ger det betydligt bättre ackar och alla celler har samma värden (start/slutspänning / kapacitet / urladdning etc) vilket gör att ingen cell kommer att "tvingas" ner under sin slutspänning vilket ger längre hållbarhet.
Maskinerna blev efter detta bättre än dom var när dom var nya. Visst kostade det en slant men fortfarande billigare än att köpa nya maskiner och ackar. Att jag även har andra verktyg som tar samma ackar var en annan bra anledning till att renovera.