0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Syftet är väl mer eller mindre att gamla medlemmar som byggt upp och känner till kulturen skall kunna ge beröm eller bannor till medlemmar som skriver bra eller mindre bra inlägg.
Citat från: Rickard skrivet 12 augusti 2011, 08:02:58Syftet är väl mer eller mindre att gamla medlemmar som byggt upp och känner till kulturen skall kunna ge beröm eller bannor till medlemmar som skriver bra eller mindre bra inlägg.Min röst ligger på funktionen avaktiverad iaf. Personligen har jag aldrig gillat tävlingsmoment på forum, dvs jag är inget fan av varken användarklasser, posträknare eller betygssystem; alla moment där man premierar volym känns galet.Skulle det gå att basera Karmakontot på bara de senaste n månaderna, eller kanske de senaste n inläggen?
HejJag kollar mycket på forumet från min iphone och det har blivit super segt efter uppgraderingen.Någon mer som har upplevt detta?
Provar skriva ett inlägg från mobilen.Om din synpunkt angående det svartat fältet avsåg problem vid mobilsurfning så förstår jag dig art deco.Tyvärr är det nog nästan omöjligt att möblera om på det sättet.
--/ --/ --/Menyn skall ligga mellan annonserna, så dom uppmärksammas.Annars hade det nog varit möjligt.En av eftergifterna för att jag skall kunna jobba heltid med det här.
Jag testade karmafunktionen, jag letade upp ett inlägg från någon okänd som inte varit inloggad sedan typ 2005 och provade att "Gilla", karma ändrades då till 1, sedan skulle jag se om jag kunde ändra mig och klickade på "ogilla" då ändrades vederbörandes karma till -1.Jag tror att karma kommer bli en direkt avspegling på hur andra på forumet upplever hur man är och beter sig, kanske inte så mycket om just själva inlägget var bra eller inte.Det behöver inte vara dåligt om det används på det sättet heller, för en normalt funtad person så skall det rendera i en fundering på eget uppträdande och ton. Undantaget meningsskiljaktigheter, där det bevisligen kan finnas flera olika skolor utan given vinnare.Men det återstår att se för min egen del vad jag skall tycka om karma, kanske kommer jag gapa högst om att ta bort dyngan