0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jaha, vad är det för fel att betala för att man förstör miljön, klimatet, framtiden för våra barn. Bensin borde kosta ännu mera och det borde vara skatten som ökar så att pengarna har en möjlighet att gå till någonting vettigt (skola vård), inte till profithungriga bolag.
För att leva ett ekonomiskt bekymmersfritt liv framöver tror jag därför att man skall:Bo på liten välisolerad ytaUte på landetNära arbetetInte ha någon bilInte konsumera i SverigeArbeta mycket på kort tid (långa arbetspass, extra "skift")Ha långa ledigheter som man tillbringar i annat land där det är billigt att bo, inneha och köra bil samt konsumera.Jag kan ha fel, men det skulle förvåna mig.
Bensin borde kosta ännu mera och det borde vara skatten som ökar så att pengarna har en möjlighet att gå till någonting vettigt (skola vård), inte till profithungriga bolag.
Blir det för många änkor i TV som gråter därför att pensionen inte längre räcker till för att betala fastighetsskatten, då inför man begränsningsregler så att man får tyst på dem.
Dessa skatter är s.a.s omöjliga att fly ifrån, de hindrar dessutom inte (i vart fall inte direkt) företagen att anställa fler.