Vi borde helt cyniskt använda vår stora elproduktion till att ge oss själva stabilare elpriser och ett försprång framför resten av Europa.
Om EU sen gnölar om att det inte är ok med subventioner på det viset skulle vi trixa med böckerna och kanske elnätet tills det såg ok ut.
Ska Vattenfall vara statligt borde det agera i vår tjänst.
Det absolut sista våra elräkningar ska finansiera är idiotsatsningar i Europa och annorstädes.
Eftersom 'trixa' inte faller svenskar på läppen som det gör greker ändrar jag det till 'kreativ bokföring', långt innanför vad som är lagligt och ännu mycket längre innanför vad som är moraliskt.
Svenskar står alltför ofta med dumstrut i internationella affärer, typ Vattenfall då
so - let's get smart.
Vi kommer visst att få vindkraft så det räcker utan de 22 miljarderna. Låt danskarna ta hand om det så de kan sluta elda kol (speciellt om lönsamheten är dålig

).
Uppgradera infrastrukturen så den är optimerad för svenskarnas behov (alltså inte för Vattenfall-EON-Fortum)(fan jag tror jag börjar bli patriot på gamla dar

)
Fler förslag för 22 miljarder (Mike har lovat vi ska få tillbaks dom!)?
Jag vet - dela ut dom till vi som betalat absurda elräkningar och nätavgifter. Thumbsup