0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Turbo har inte slagit igen om på mc motorer och en av anledningarna är vikten man får ut bra med pulver bara genom att öka storleken på motorn.
Man kan ju montera in en motor med många cylindrar i stället för flera motorer....
Jag förstår hur du tänker, men samtidigt har jag svårt att se framför mig att du skall kunna göra det tillverkarna av någon anledning INTE gör - och att du skulle få det att fungera.Det känns inte rimligt, men jag förstår alltså vad du är ute efter.Det jag egentligen vill säga, utan att framstå som dum eller taskig är att du nog inte klarar av att montera en turbo på en motor som inte är gjord för turbo och få den att bli körbar, hållbar och ekonomisk.Det finns en anledning till att Marklund i Norrjärden har blivit rik på turbotillverkning/anpassning, och det är att han har hållt på med det i snart en mansålder, har utrustning för att mäta, testa, justera, och optimera motorstyrningar, bränsletillförsel o.s.v. tills motorerna blir skapligt driftsäkra trots modifikationerna.Att på chans bulta på en turbo på en motor utan att kunna mäta upp motorn känns inte som en framkomlig väg, men omöjligt är det ju naturligvis inte, folk vinner ju miljoner på lotteri dagligen.
OK, jag förstår precis vart du vill komma, har själv köpt en Can-Am Spyder.Tror du det blir billigare att bygga själv, eller är det hytten som är viktig för dig?