0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
CiteraSer även att du inser möjligheterna med att köpa FCA istf DDU/DDP ( incoterms2000) för att kunna styra bla miljöpåverkan.Visst kan man på så sätt få kontroll över transporternas miljöpåverkan men det passar inte alla former av varuinköp. Risken är att transportsträckorna blir längre. beror ju helt på volymer på varje ställe osv. Vi kan också ha en egen biogaslastbil som kör och hämtar upp allt gods på en optimeras runda. Men jag tror det är sällan det fungerar i praktiken.
Ser även att du inser möjligheterna med att köpa FCA istf DDU/DDP ( incoterms2000) för att kunna styra bla miljöpåverkan.
hej .. varför inte satsa seriöst på järnvägen..använd den vi har i dag å tvinga företag att allt som går genom landet ska gå med tåg å inte med lastbilar sista biten tex från skellefteå eller umeå och in i inlandet går det att köra ut varor med lastbilar som är bra för miljön tex gas eller biodiselbilar....vi pratade om detta då frusen lax skickas från norge till japan å kommer igen förpackad ...då måste transporten va för billigsamma med tex tikas bössor ...byggs i finland å skickas till usa ..men är lika fullt ändå xx tusen kronor billigare i usa än om vi beställer dom från finland...är bössan 5000kr billigare i usa än i finland måste nått va fel ..frakten dit kostar å frakten hit kostar...