Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: rabalder skrivet 02 juli 2011, 16:53:51Citat från: Ewald skrivet 02 juli 2011, 16:48:27Citat från: rabalder skrivet 19 juni 2011, 11:17:31>Finns det verkligen en levande anti EU debatt idag eller är den lika död som anti-kärnkraftsdebatten är i Sverige?Iaf så tycker jag som dom flesta verkar tycka...- EU har en för stor jordbruksfördelnings politik- Vi medborgare tar inte våra ansvar i valen till EU.Schengenavtalet är fantastiskt braDet är så skönt att kunna betala med € nästan överallt. (men detta är ju bara en del av EMU)Man sparar tusentals kronor varje år genom att kunna handla enkelt inom hela EU.osv osvInstämmer, man kan köpa mycket billigt om man hittar rätt företag. Köpte t.ex. en S 2 USB HD TV receiver för datorn ca. 50 % billigare i Tyskland ... 50 % billigare jämfört med Media Markt .... 50 % billigare (frakten redan inräknat). Samma sak när jag köpte en SAT spegel inkl. LNB ... för 12 EUR i Tyskland .... men sen tillkom transporten (10 EUR). ... Thumbsup .... och prylarna fungerar mycket bra !!! ThumbsupVerktyg är ju en annan guldgruva, det finns inte många pris o kvalitetsmedvetna som idag väljer att köpa verktyg i Sverige.Vilken butik har du köpt verktyg ifrån.
Citat från: Ewald skrivet 02 juli 2011, 16:48:27Citat från: rabalder skrivet 19 juni 2011, 11:17:31>Finns det verkligen en levande anti EU debatt idag eller är den lika död som anti-kärnkraftsdebatten är i Sverige?Iaf så tycker jag som dom flesta verkar tycka...- EU har en för stor jordbruksfördelnings politik- Vi medborgare tar inte våra ansvar i valen till EU.Schengenavtalet är fantastiskt braDet är så skönt att kunna betala med € nästan överallt. (men detta är ju bara en del av EMU)Man sparar tusentals kronor varje år genom att kunna handla enkelt inom hela EU.osv osvInstämmer, man kan köpa mycket billigt om man hittar rätt företag. Köpte t.ex. en S 2 USB HD TV receiver för datorn ca. 50 % billigare i Tyskland ... 50 % billigare jämfört med Media Markt .... 50 % billigare (frakten redan inräknat). Samma sak när jag köpte en SAT spegel inkl. LNB ... för 12 EUR i Tyskland .... men sen tillkom transporten (10 EUR). ... Thumbsup .... och prylarna fungerar mycket bra !!! ThumbsupVerktyg är ju en annan guldgruva, det finns inte många pris o kvalitetsmedvetna som idag väljer att köpa verktyg i Sverige.
Citat från: rabalder skrivet 19 juni 2011, 11:17:31>Finns det verkligen en levande anti EU debatt idag eller är den lika död som anti-kärnkraftsdebatten är i Sverige?Iaf så tycker jag som dom flesta verkar tycka...- EU har en för stor jordbruksfördelnings politik- Vi medborgare tar inte våra ansvar i valen till EU.Schengenavtalet är fantastiskt braDet är så skönt att kunna betala med € nästan överallt. (men detta är ju bara en del av EMU)Man sparar tusentals kronor varje år genom att kunna handla enkelt inom hela EU.osv osvInstämmer, man kan köpa mycket billigt om man hittar rätt företag. Köpte t.ex. en S 2 USB HD TV receiver för datorn ca. 50 % billigare i Tyskland ... 50 % billigare jämfört med Media Markt .... 50 % billigare (frakten redan inräknat). Samma sak när jag köpte en SAT spegel inkl. LNB ... för 12 EUR i Tyskland .... men sen tillkom transporten (10 EUR). ... Thumbsup .... och prylarna fungerar mycket bra !!! Thumbsup
>Finns det verkligen en levande anti EU debatt idag eller är den lika död som anti-kärnkraftsdebatten är i Sverige?Iaf så tycker jag som dom flesta verkar tycka...- EU har en för stor jordbruksfördelnings politik- Vi medborgare tar inte våra ansvar i valen till EU.Schengenavtalet är fantastiskt braDet är så skönt att kunna betala med € nästan överallt. (men detta är ju bara en del av EMU)Man sparar tusentals kronor varje år genom att kunna handla enkelt inom hela EU.osv osv
Citat från: Raffen skrivet 23 juni 2011, 13:03:13Ja det är väl detta som är så märkligt tycker man att man förbjuder försäljning av just snus i övriga Europa samtidigt som man tillåter försäljning av alla övriga tobaksprodukter, detta pga att snus är väl snarast att betrakta som rena barngodiset och helt ofarligt att använda i jämförelse med t.ex tobaksrökning som sedan lång tid tillbaka är vetenskapligt konstaterat och bevisat är förenat med ren livsfara att använda. Snusdosorna märktes för ett antal år sedan med en varningstext att man kunde få cancer av snusning, men efter en mängd påtryckningar samt vetenskapligt framlagda bevis på att det inte fanns så mkt som "ett enda" fall av cancer som skulle kunna vara relaterat till snusande så fick man vackert plocka bort texten från dosorna. Mvh Raffen. Antar att du har samma åsikt om marijuana? Ofarligt och borde få säljas fullt lagligt i Sverige? Finns inga bevisade cancerfall...
Ja det är väl detta som är så märkligt tycker man att man förbjuder försäljning av just snus i övriga Europa samtidigt som man tillåter försäljning av alla övriga tobaksprodukter, detta pga att snus är väl snarast att betrakta som rena barngodiset och helt ofarligt att använda i jämförelse med t.ex tobaksrökning som sedan lång tid tillbaka är vetenskapligt konstaterat och bevisat är förenat med ren livsfara att använda. Snusdosorna märktes för ett antal år sedan med en varningstext att man kunde få cancer av snusning, men efter en mängd påtryckningar samt vetenskapligt framlagda bevis på att det inte fanns så mkt som "ett enda" fall av cancer som skulle kunna vara relaterat till snusande så fick man vackert plocka bort texten från dosorna. Mvh Raffen.
Citat från: rabalder skrivet 23 juni 2011, 13:50:42Citat från: Raffen skrivet 23 juni 2011, 13:03:13Ja det är väl detta som är så märkligt tycker man att man förbjuder försäljning av just snus i övriga Europa samtidigt som man tillåter försäljning av alla övriga tobaksprodukter, detta pga att snus är väl snarast att betrakta som rena barngodiset och helt ofarligt att använda i jämförelse med t.ex tobaksrökning som sedan lång tid tillbaka är vetenskapligt konstaterat och bevisat är förenat med ren livsfara att använda. Snusdosorna märktes för ett antal år sedan med en varningstext att man kunde få cancer av snusning, men efter en mängd påtryckningar samt vetenskapligt framlagda bevis på att det inte fanns så mkt som "ett enda" fall av cancer som skulle kunna vara relaterat till snusande så fick man vackert plocka bort texten från dosorna. Mvh Raffen. Antar att du har samma åsikt om marijuana? Ofarligt och borde få säljas fullt lagligt i Sverige? Finns inga bevisade cancerfall...Nämen, nu är du väl ute och cyklar? Marijuana är väl ändå inte jämförbart med snus som är tom en mindre samhällsekonomisk belastning än vanlig tobak? Nu får du skärpa dig, eller är du som jag?
Hej igen Som ni semesterfirarande säkert inte missat så börjar det knaka nere i Berlusconiland oxå. E det bra eller mindre bra ??När kommer korthuset att falla ?Måhända är jag en dysterkvist. Men tycker mig se tecken på att allt inte står rätt till även inom Sverige.Folk är försiktigare vad det gäller inköp av dyrare varor/tjänster/boende kan naturligtvis även bero på nya låneregler. Men jag tror inte det är hela sanningen.For i helgen genom dalarna i Siljansnäs såg jag ca 20 till salu skyltar brukar lägga märke till 3-4 i vanliga fall.Även där jag bor har folk börjar dumpa priserna utan att få sålt... Visst för dyrt från början men tror att smärtgränsen är nådd vad det gäller prisstegringar.Apropå rabalders tråd med onoff så tror jag att det är så illa att hjulen helt enkelt har slutat att snurra lika fort som det har gjort tidigare.Likadant med världsekonomin varför skall jag köpa en ny tv bara för att skärmen fått mer pixlar/3D ? Det är bara inse man är en bricka i konsumtionssamhället, ekonomin lever vidare pga ny konsumtion. När intresset/ekonomien minskar så faller ekonomin. Med eller utan bidrag ifrån EU. Skäms nästan när jag tittar in i mitt garage, drivor med grejer absolut inte det dyraste utan Julaprylar/verktyg ouppackade sedan flera år köpta pga "billigt" vet att jag inte är ensam om detta, men detta är ju ett skäl till att jobben går förlorade man köper hellre billigt.Å andra sidan så kan man köpa dyrt å ändå upptäcka att varorna är tillverkade i tex China Mvh tyke
Hej Undrar om inte du behöver ett par läsglasögon Jag kan inte i min vildaste fantasi även fast jag zoomar upp texten till 300 % hitta det som du påstår att jag skrivit :,v(Däremot ser jag ju klart å tydligt att det står land ihopskrivet med mannen som "personifierar" Italien.Sedan undrar jag inte om du gillar att lägga dina egna fördomar i vad andra skriver. Såsom att du påstår att jag skrivit att varorna skulle vara sämre. Det skrev jag inte å menade inte heller. Min tanke var nog snarare att med dessa höga priser inte motiverade att man handlade något som producerats på andra sidan jordklotet när man likväl kan finna det här på hemmaplan till liknande pris. Tyvärr finns det ju inte så mkt produktion kvar här i landet Mvh tyke
Från Piteå-tidningen idag: "Vikande marknadFastighetsbyrån i Piteå har märkt av den vikande marknaden tydligt, enligt kontorschef Stefan Bergstedt. - Vi har sålt betydligt färre fritidshus än tidigare år. Utbudet är ungefär detsamma som tidigare, men efterfrågan har minskat. Men man får vara försiktig med att dra slutsatser, sommaren är inte slut än. Orsaken till minskningen kan man spekulera i, men de förändrade lånevillkoren spelar förmodligen in. Räntorna har stigit och bankerna kräver att man ska ha en viss summa kvar efter att ett fastighetslån är betalt.Den svenska marknaden visar samma trend. I dag finns det 6 689 lediga fritidshus till salu. Den 1 juli 2010 var den siffran 5 109. Vilket innebär en ökning med 1 680 fritidshus eller 31 procent." Den som inte tror att Italien kommer att hamna i liknande sits som Grekland har inte följt med mycket i media det senaste året...
Citat från: Rickard skrivet 12 juli 2011, 14:14:51Från Piteå-tidningen idag: "Vikande marknadFastighetsbyrån i Piteå har märkt av den vikande marknaden tydligt, enligt kontorschef Stefan Bergstedt. - Vi har sålt betydligt färre fritidshus än tidigare år. Utbudet är ungefär detsamma som tidigare, men efterfrågan har minskat. Men man får vara försiktig med att dra slutsatser, sommaren är inte slut än. Orsaken till minskningen kan man spekulera i, men de förändrade lånevillkoren spelar förmodligen in. Räntorna har stigit och bankerna kräver att man ska ha en viss summa kvar efter att ett fastighetslån är betalt.Den svenska marknaden visar samma trend. I dag finns det 6 689 lediga fritidshus till salu. Den 1 juli 2010 var den siffran 5 109. Vilket innebär en ökning med 1 680 fritidshus eller 31 procent." Den som inte tror att Italien kommer att hamna i liknande sits som Grekland har inte följt med mycket i media det senaste året...Tack Rickard för att du repeterade vad som redan skrivits om fritidshus och förväntade lånelägen, jag tror nog dom flesta som läst tråden redan förstått detta.Ang Italien så är det många här uppe i norr som inte riktigt förstår den italienska ekonomin o dess samhälle. Då jag bott i landet själv så har jag nog lite större insikt i hur det fungerar där nere. Dom har en inneffektiv administartion som kanske är en av dom största anledningarna till att dom har svårt at få bukt med statsskulden. Andra problemområden dom har är dyr energi, höga löner och rigida anställningslagar.....men o andra sidan gäller allt ovan för många andra länder as well.Till det positiva hör en stabil industri som börjar hämta sig från chocken av rumänsk o kinesisk konkurrens.Men som slutsats så kan man gott säga att det finns ingen som helst risk i närtid att Italien kollapsar som Grekland o Portugal.