Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
. Sedan att det kan finnas ytterligheter är jag den första att skriva under på, men det förändrar inte det faktum att du har fel i sak.
Citat från: Fattiglapp skrivet 20 juni 2011, 22:26:04. Sedan att det kan finnas ytterligheter är jag den första att skriva under på, men det förändrar inte det faktum att du har fel i sak.Det finns marknader där aktörerna brukar ha en slappare syn på riktig innehållsförteckning, Nyligen så hittades väl "Soja" tillverkad i Kina där människohår var en stor ingrediens?
Det viktiga är inte vad en produkt kallas, utan att tillverkarna inte får tillsätta farliga ingridienser, och att innehållet skall deklareras på förpackningen.
Sen vill jag än en gång påpeka för Rabalder att jag inte alls gnäller för gnällandets skull, mina uppfattningar är som regel väl grundade......
De flesta av oss förlitar sig till nationella tidningar, TV och radio för att få reda på vad som händer inom EU. Tyvärr smyger det sig i nyhetsfloden ibland in historier som baserar sig på förvrängda fakta eller till och med rena lögner. Dessa historier kan visserligen vara roande läsning, men många tror på dem och får för sig att EU styrs av en massa galna "eurokrater".
Citat från: Rickard skrivet 20 juni 2011, 22:17:46Sen vill jag än en gång påpeka för Rabalder att jag inte alls gnäller för gnällandets skull, mina uppfattningar är som regel väl grundade......Är det inte bättre o erkänna att dina ideer här kanske inte är dom smartaste som du kommit fram med i dina dar Man behöver inte vara einstein eller husmor för att gå emot ditt resonemang och uppenbarligen så verkar dom flesta hålla med ......igen.Sedan så kanske det är så att dom som läser för mycket av aftonbladet och expressen går på en massa myter.... iaf om man ska tro EU-företrädarna:CiteraDe flesta av oss förlitar sig till nationella tidningar, TV och radio för att få reda på vad som händer inom EU. Tyvärr smyger det sig i nyhetsfloden ibland in historier som baserar sig på förvrängda fakta eller till och med rena lögner. Dessa historier kan visserligen vara roande läsning, men många tror på dem och får för sig att EU styrs av en massa galna "eurokrater".http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/euromyths/index_sv.htm
Allt beror bara på vilken lobbygrupp som gjort mest intryck på EU-delegaterna.
För vilken gång i ordningen, jag läser varken aftonbladet eller Expressen.Du bemöter inte mina argument, utan som vanligt idiotförklarar du folk.Jag har nämnt ett antal specifika fall som är solklart svammel, t.ex. så är laktosfri mjölk är exakt vad den kallas i folkmun - laktosfri mjölk, men inte får kallas för EU.Jag har aldrig påstått att de som styr i EU är galna, det enda jag önskar är att de inte skall blanda sig i saker som de inte behöver blanda sig i.T.ex. namnet på laktosfri mjölk.
Jag vet inte om det är EU-regler som säger att man inte får kalla laktosfri mjölk för sitt rätta namn, det kan vara någon annan lag eller regel som dikterar dessa villkor.Mjölken är dock ett bra EXEMPEL på sånt som jag inte tycker att EU skall reglera.
Enligt EU:s fastställda definition av mjölk skall beskrivningen av drycken inte innehålla ordet mjölk i de fall produkten inte är 100 % mjölkbaserad.