0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade svartmyror inne för 2 år sedan och provade då någon typ av plastkasset som man skulle fylla på med en blå vätska, märket Neudorff. Tog 2-3 dagar innan myrorna smakade på det , sen gick det fort, en hel armada tömde vätskan, sen försvann myrorna och har inte kommit tillbaka. Det verksamma ämnet heter Borax. Tror inte det biter på stackmyror. Provade även med Fun Light innan och det funkade inte alls, tror också det är en skröna.
pjoffen. Jag är rädd om mina "hoppspindlar" de gör ett fantastiskt arbete utan att förfula med sina nät. kan det bli bättre. Jag var med för en del år sedan att en bekant sprayade och dödade alla insekter inomhus inkl alla spindlar. Efter några veckor var det mer flugor, myckor och andra irriterande flyfän än någonsin men några spindlar fanns tydligen inte kvar. Inget bevis kanske men det verkar som om spindlar gör en bra storstädning i husen.
I år lär det vara mycket orm spar nån myra för jag tycker dom är bättre än ormar på tomten.
Diesel och eld kan resultera i brandkårsutryckning, det kan jag gå i god för.... (Barndomssynd som slutade i "mossbrand" som blossade upp timmar efter att vi släckt och gått därifrån)Ca 500 m2 skogsmark som brann upp, tur att det inte var i närheten av ett hus i alla fall.
Leifa K:Myrstackarna, get it?
Det som funkat bäst här är en grön dosa köpt på granngården i 2-pack, kommer inte på namnet.Det blir ett jäkla spring till den nån dag och sedan inte en myra i sikte, jag tror de tar med "bytet" hem till boet.