0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo det är helt sant, var Focus dog efter tankning efter ha rullat med bensin i tanken från den var ny enligt gamla ägaren, fyllde med etanol och körde från macken hem, ca 5-6km, sen dagen efter ryckte den och stannade flera ggr, in på Ford, ny programvara och sa samma sak, kör 15-20min efter tankning, men tycker ändå att bilen går mycket bättre på hederlig fossilolja..
Som jag skrev tidigare: Jag har kört ca 18 000 mil på E85, vinter som sommar, stads och landsvägskörning. Ngn tank på 95 oktan.I snitt har den dragit ca 0,85 per mil på dessa 18 000 mil på E85, dagspris per liter: 9,69Några hundra mil (ngn tank) har den gått på vanlig 95 oktan och drar då ca 0.70, dagspris per liter: 14.08Inget hokuspokus. Ingen chiptrimning. Normal körning. Normal service. Normala vardagskörningar Kortare ibland. Långkörningar ibland.Resultat med dagens pris på E85 och 95 oktan. Ca 2 kr billigare med E85 i tanken ingen skillnad på hur bilen går oavsett temperatur och väderlek.Tanka enbart E85 och spar 2 kronor milen och som dessutom är bra för miljön!Går inte bilen, som är gjord för att gå på E85, inte bra på E85 så är det Fordverkstadens problem att fixa det..svårare än så är det ju inte.. hej ...jooo jag lovar att testa bilen går ju inte sämmre med e85 nästa x jag tankar så ska jag test köra en heltank ren e85 å se vart det bär...funkar det som jag vill så fine då kan jag ju fortsätta elda på med det...annars så e det ju bara å köra rent bränsle funkar ju ochså bra...
Svårt och anpassa en motor och lika bra med 2 bränslen, nu går den istället halvdåligt på bägge, att jämföra med "allround" däck, aldrig bra..Låter otroligt billigt om du lyckas köra bla körning på 0.85liter/mil, min sambo kör väldigt lugnt och pendlar och låg på 0.98-1.0liter/mil, med 1.8liters 125Hk motorn, men man säger ju ca 30% mer på E85.
fattar inte varför nån bygger en stor å enkelbil..utan allt jävla bjäfs...4 hjul å en ratt + en modärn 1.4-1,6 tdi motor med turbo hatar allt vad finesser heter bil jäkln ska gå ...billigt å ska inte kosta 25 000 kr å byta kamrem på kamkedja är bäst ...samt att den ska ha bra värme större krav har jag inte bilen är till för att flytta familjen från punkt A till punkt B med minsta kostnad