0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej jag har köpt en nibe 1245 som ska stå i källaren .För att komma ner till källaren måste man gå ut ur huset sen i på gaveln. Då borde jag köpa till en rmu 40 så man kan styra den utan att gå ut eller vad tycker ni e det en onödig pryl?
Du har inte alla menyer via rmu så du behöver vara medveten om vilka du får för att inte bli besviken. Huruvida den behövs eller inte spelar ofta mindre roll. Det handlar för mig om att det är en skithäftig sak för ett rimligt pris. Du ser larm, lite temp... kan ändra driftläge, tlvv, fläkhastighet och inomhustemp eller förskjutning. . .
ca 1800 kr stod det på nibes hemsida
jag har lite dålig koll men det kunde ju vara bra om man behöver extra varmvatten och slippa springa ut tycker jag .E ju inte så mycket pengar i sammanhanget heller så det får nog bli en sån. Ni som redan har en nibe 1245 använder ni extra varmvatten någon gång eller räcker det som finns ?
Citat från: passe skrivet 05 juni 2011, 17:19:29jag har lite dålig koll men det kunde ju vara bra om man behöver extra varmvatten och slippa springa ut tycker jag .E ju inte så mycket pengar i sammanhanget heller så det får nog bli en sån. Ni som redan har en nibe 1245 använder ni extra varmvatten någon gång eller räcker det som finns ? Jag kör varmvattnet på ekonomiläget och har enstaka gånger kört slut på varmvatten Fyllt normalt badkar och dushat samtidigt blev för mycket. tillfällig lyx har jag slagit på men det har alltid kännts för sent , bör ju slås på en halvtimme innan behovet så värmen hinner byggas upp innan uttaget.
körde ekonomi läget från början men vid bad tyckte jag vattnet var lite för svalt ibland så jag ställde om till normalläge nu är heta bad inget problem. Nu står den i ekonomi läge fast jag ställt upp diffen och lägsta tempen tänkte kolla om det spar några starter så här på sommaren ska kolla i loggen bara jag orkar hämta usb minnet.
Citat från: smurfen72 skrivet 05 juni 2011, 20:25:10körde ekonomi läget från början men vid bad tyckte jag vattnet var lite för svalt ibland så jag ställde om till normalläge nu är heta bad inget problem. Nu står den i ekonomi läge fast jag ställt upp diffen och lägsta tempen tänkte kolla om det spar några starter så här på sommaren ska kolla i loggen bara jag orkar hämta usb minnet.Mitt vatten är svalt hela tiden, blir mest att man inte ens försöker få varmvatten så på så sätt är det kanske ekonomiskt.Fler tycks ju avstå ekonomiläget. Vore intressant om någon hade loggat och kunde ge svar på om det är så himla "oekonomiskt" att köra normalläge.Eller... Om uppställd diff och lägsta temp ger positiv eller negativ effekt..