0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Det är väl bara att hänga dit en 8" pekskärm och skriva ett eget styrsystem med flashiga 3-d effekter och woooshh-ljud. Allt ackompanjerat av valfri bakgrundsmusik Thumbsup
ja, en tråkig 2" svartvit skärm... Nu kan jag sitta nere i pannrummet och titta på film på VP'n.
Citat från: ville10 skrivet 05 juni 2011, 13:40:51Kommer installera bergvärme 10 eller 12 kW + 300 lit VVB (varmvattenberedare). Glöm inte acktack, minst en halv kubik om du planerar ha solpaneler. Jag har en acktank med 380 liter ack + 120 liter VVB med en elpatron i, bra om pumpen skulle lyfta på hatten mitt i vintern. Plus en ren acktank på 500 liter. Men då har jag 7 kvadrat solpaneler och en fet vedpanna jag ska snåla med till vintern också.Hittills:126 timmar soldrift146 timmar kompressor/rob
Kommer installera bergvärme 10 eller 12 kW + 300 lit VVB (varmvattenberedare).
Ville10, eftersom du tydligen inte uppskattade fakta från verkligheten kryddade med lite profant språk i ditt sökande efter erfarenheter av Evi Heat, så tog jag bort det för dig stötande inlägget från din tråd och ger dig istället min förkortartade feedback: Nej! För övrigt så är det permanentboende, man behöver inte så stor yta för två personer. /rob
Du ville ha feedack från någon som kör Evi Heat, jag har en sedan 2,5 år tillbaka det är en villa på 150 kvm som ligger i norrlands inland. Det är en på 8kw med 460 l vv beredare, 10 kvm solpanel och 500 m markkollektor, har inte haft något problem med anläggningen förutom när en fas var borta från elleverantören. Vi är 2 vuxna och 2 tonårstjejer som bor här, trodde att vv beredaren skulle vara den stora förbrukaren men det visar sig att den tar ca 20% av pumpens gångtid, elförbrukningen var 1:a året under 7000kwh, 2:a året just över 7000 kwh,tendensen i år verkar vara under 7000.
... och 2 tonårstjejer som bor här....