0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat ifrån din länk"I mer än 100 år har vi socialdemokrater kämpat för demokrati och jämlikhet, men fortfarande är inte alla svenskar lika inför lagen. "Är du socialdemokrat tipo 874?Socialdemokratins baksida är omyndigförklarandet av den lilla människan och hennes liv. Massan och likströmningen gäller. Passar man inte in...straffas man hårt.
Vilket drev det är, vad spelar det egentligen för roll om han varit på stripklubb mm mm. Det kommer bli betydligt värre om han undanhållit sanna fakta och det skulle visa sig att det finns bilder osv.Sedan verkar det märkligt med denne Anders Lettström, varför skulle han agera på egen hand i ett ärende som inte existerar? Och till råga på allt bli offentligt dissad av den han tyckte sig vilja hjälpa, har han fått betalt för att bära hundhuvudet eller vad är det frågan om?Skall vi ha ett kungahus över huvud taget, och i så fall: Skall dessa inte få ha ett privatliv, eller skall de vara offentliga gällande allt?
Citat ifrån din länk"I mer än 100 år har vi socialdemokrater kämpat för demokrati och jämlikhet, men fortfarande är inte alla svenskar lika inför lagen. "Är du socialdemokrat tipo 874?
Det är väl typ 75% som är för kungahuset och enbart VPK (drömmer om Ceausescu tiden då det minsann var lite ordning o reda) som aktivt vill avveckla så att Rickard är motståndare är föga förvånande i sina övriga radikala åsikter.Däremot tycker jag det är tveksamt till att hela kungasläkten skall få bidrag, kungen, drottningan och tronföljaren skall naturlig is ha det men resten vete tusan.
Citat från: rabalder skrivet 31 maj 2011, 00:04:47Det är väl typ 75% som är för kungahuset och enbart VPK (drömmer om Ceausescu tiden då det minsann var lite ordning o reda) som aktivt vill avveckla så att Rickard är motståndare är föga förvånande i sina övriga radikala åsikter.Däremot tycker jag det är tveksamt till att hela kungasläkten skall få bidrag, kungen, drottningan och tronföljaren skall naturlig is ha det men resten vete tusan. Är det jag som har radikala åsikter...Bevare mig väl.Det kan väl inte finnas en enda tänkande människa som är för ett statsskick med arvsmonarki år 2011.Inte som princip i alla fall.Sen kan jag hålla med om att kungahuset antagligen gör en viss nytta, men det skulle samma pengar göra om de gick till annan typ av lobbyverksamhet också.Det är ju själva principen att Victoria skall ärva makten över riket Sverige som är helt befängt.Om de blir kvar som familj med lobbyuppdrag åt regeringen må vara egalt, men som statsskick...Radikalt att inte vilja ha arvsmonarki. Vi kanske kan låta dem få pengarna, och ta av dem makten, och kalla hovet för en statsteater, eller kanske hovteater. Det är alltså inte pengarna jag är upprörd över, det är att de ärver makten.
Radikal, ytterst av lat. radix (rot), att gå till botten med något, person eller rörelse som vill upphäva alla normer, även de mest grundläggande, och orsaka en omfattande samhällsförändring. Begreppet radikalism används ibland närmast som en synonym till extremism.
Jag är helt säker på att jag står för den klart dominerande uppfattningen när det gäller kungahuset.