0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Personer i samhällsledande ställning som vi har röstat fram...har vi tydligen lägre krav på...än på kungahuset.Det kanske är naturligt, men känns ändå konstigt.2014 får vi ex. gissningsvis en ny statsminister vars kvinna är dömd för bedrägeri.......
Citat från: Rickard skrivet 31 maj 2011, 07:04:54Jag är helt säker på att jag står för den klart dominerande uppfattningen när det gäller kungahuset.Nja säker kan man aldrig vara, personligen kunde jag inte bry mig mindre om det är monarki eller republik, det är väl samma pengar men jag TROR att merparten av svenskarna vill ha kvar sitt kungahus.
Jag är helt säker på att jag står för den klart dominerande uppfattningen när det gäller kungahuset.
Ja du Rabalder.Inte nog med att du beskyller mig för att vara extremist och gammelkommunist, dessutom förtalar du mig och alla andra Norrlänningar med ditt "insnöade norrlänningar-snack".Jag börjar bli så innerligt trött på dessa idiotiska fördomar som då och då får sitt utlopp i detta forum när det saknas argument som håller.Jag är helt säker på att jag står för den klart dominerande uppfattningen när det gäller kungahuset.Det är i princip fel att vi skall ha arvsmonarki, och att vår statschef de fakto ärver sitt uppdrag.Att sen kungahuset är (har varit) oförargliga, och kanske även bidrar till Svenska företags möjligheter att exportera till andra monarkier, eller statsöverhuvuden som imponeras av hovet kan säkert vara sant.Beskyller du mig för att vara kommunist, extremist eller insnöad en gång till när din argumentationsförmåga tryter så kommer jag att redigera dina inlägg första gången, och om det inte hjälper kommer du att bannlysas från detta forum.Någon jävla ordning får det vara, även om det skall vara högt i tak i debatten.
Citat från: Fattiglapp skrivet 30 maj 2011, 21:12:43Vilket drev det är, vad spelar det egentligen för roll om han varit på stripklubb mm mm. Det kommer bli betydligt värre om han undanhållit sanna fakta och det skulle visa sig att det finns bilder osv.Sedan verkar det märkligt med denne Anders Lettström, varför skulle han agera på egen hand i ett ärende som inte existerar? Och till råga på allt bli offentligt dissad av den han tyckte sig vilja hjälpa, har han fått betalt för att bära hundhuvudet eller vad är det frågan om?Skall vi ha ett kungahus över huvud taget, och i så fall: Skall dessa inte få ha ett privatliv, eller skall de vara offentliga gällande allt?Monarkin finns ju bara av en enda anledning, och det är för att det är en kvarleva från adelssamhället, och något som kvinnor och journalister gillar att läsa och skriva om.Det kan ju inte finnas en vettig människa som tycker att det är rätt att vi har ett statsskick som är en arvsmonarki?Om vi skall ha kungahuset kvar tycker jag definitivt att det borde privatiseras helt, och att olika företag kunde köpa deras tjänster som lobbyister/konsulter eller nåt sånt, om de duger till det.Nu gör de å andra sidan ingen större skada heller, så det är ju egentligen ingen större panik med att avveckla eller privatisera denna kvarleva, och det är väl just denna typ av tanke som gör att vi fortfarande har monarkin som statsskick.Eller är det kanske ett bevis på att ideologin väger lätt när 50% av väljarna tycker det är gulligt med lite kungar, drottningar, prinsessor och prinsar att läsa skvaller om?
Vilket drev det är, vad spelar det egentligen för roll om han varit på stripklubb mm mm. Det kommer bli betydligt värre om han undanhållit sanna fakta och det skulle visa sig att det finns bilder osv.Sedan verkar det märkligt med denne Anders Lettström, varför skulle han agera på egen hand i ett ärende som inte existerar? Och till råga på allt bli offentligt dissad av den han tyckte sig vilja hjälpa, har han fått betalt för att bära hundhuvudet eller vad är det frågan om?Skall vi ha ett kungahus över huvud taget, och i så fall: Skall dessa inte få ha ett privatliv, eller skall de vara offentliga gällande allt?
Jag har absolut inte nedvärderat norrlänningar utan pekat på att du vägrar att acceptera att världen ser annurlunda ut än den som du beskriver. Begreppet insnöad är inget nedvärderande om norrlänningar..
Du är som en hal orm i din argumentering, nu har du totalvänt igen och förspråkar monarkin för att den är bra och dom gör ett gott jobb och att du inte kan se några alternativ. ThumbsupFör att vara korrekt så är det faktiskt 16% och inte 10 som är emot monarkin, sorry för det men det ändrar inte på något mina slutsatser.http://www.tns-sifo.se/media/285199/1520233.pdfAnledningan till att jag länkade till Aftonbladet var att det var dom som beställt SIFO undersökningen. Jag tror att dom flesta svenskar är tillräckligt intellegenta för att veta om att monarkin medför att man ärver Titeln statschef, därför ser jag ingen anledning att förstärka frågeställningen.Begreppet insnöad http://www.folkmun.se/definition/insnöad har mig veterligen inget kopplat till ett masshat mot norrlänningar. Åter igen är det så tråkigt när du vinklar till ord o begrepp och ser det som en hotbild.Slutsatsen verkar dock vara att du
Citat från: rabalder skrivet 31 maj 2011, 09:03:48Du är som en hal orm i din argumentering, nu har du totalvänt igen och förspråkar monarkin för att den är bra och dom gör ett gott jobb och att du inte kan se några alternativ. ThumbsupFör att vara korrekt så är det faktiskt 16% och inte 10 som är emot monarkin, sorry för det men det ändrar inte på något mina slutsatser.http://www.tns-sifo.se/media/285199/1520233.pdfAnledningan till att jag länkade till Aftonbladet var att det var dom som beställt SIFO undersökningen. Jag tror att dom flesta svenskar är tillräckligt intellegenta för att veta om att monarkin medför att man ärver Titeln statschef, därför ser jag ingen anledning att förstärka frågeställningen.Begreppet insnöad http://www.folkmun.se/definition/insnöad har mig veterligen inget kopplat till ett masshat mot norrlänningar. Åter igen är det så tråkigt när du vinklar till ord o begrepp och ser det som en hotbild.Slutsatsen verkar dock vara att du
Slutsatsen verkar dock vara att du