Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Jävla tjockis...  (läst 4862 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Jävla tjockis...
« skrivet: 13 maj 2011, 19:52:17 »
PÃ¥ nÃ¥got underligt sätt sÃ¥ har jag lagt pÃ¥ mig ett antal kilon som inte fanns runt magen när jag var 20, det kan bero pÃ¥ att det bara tar mig ca 2 veckor att inmundiga  samma antal öl som  jag  konsumerade under ett Ã¥r pÃ¥ den tiden jag hade ett liv.

Av någon märklig anledning fick jag en dag för några månader för mig att göra något åt saken, jag skulle motionera. Jag vet att jag har taskiga knän och vill inte springa, jag tycker det är tråkigt att cykla så jag kände att simning skulle vara min grej, trots att jag inte simmat sedan barnen var små och jag var tvungen att bada med dem för att vi inte vågade lämna dem själva i vattnet.

Jag Ã¥kte in till badhuset och betalade femtio spänn, eller om det var sextio och gick därifrÃ¥n med muskelvärk och  motivation att fortsätta.

Redan nästa dag Ã¥kte jag in för att ta vid där jag avslutade:  Mitt nya liv som hurtbulle och träningsnarkoman var ju sÃ¥ efterlängtat, trots att jag mentalt har en elitidrottares kropp och fysik sÃ¥ är verkligheten en annan, jag är en tjockis med nedsatt prestationsförmÃ¥ga.


Denna gången köpte jag för hur många hundralappar som helst ett mängdkort, för att det skulle bli billigare. Efter en snabb dusch så rusade jag ut till bassängen och klättrade i den. Denna gång var det något jag inte riktigt kunde peka på vad det var, men det kändes inte riktigt bra.

Efter ett tag så slog det mig: Var tjugonde sekund så kom jag ikapp någon överviktig kvinna och hade trots min blygsamma hastighet antagligen dubbel fart mot var och en av dessa långsamtgående isberg.

Jag hade betalat sexhundra kronor för att delta i tantgympa, livet hÃ¥nade mig  och allt kändes käpprätt Ã¥t skogen.

Snål som jag är så beslutade jag att ändå utnyttja denna möjlighet att komma i form så jag stretade målmedvetet på, trots den nyss upplevda besvikelsen. Det visade sig tursamt nog att denna min andra motionsdag inte var signifikativ för denna motionsform, redan den tredje gången jag simmade så var det återigen en blandad skara utövare, jag blev lika mycket ikappsimmad av yngre eller mer konditionsstarka personer som det antal gånger jag simmade ikapp långsammare motionärer. Allt kändes genast bra igen.

Dock var en nackdel gentemot tantgympan att tempot nu var högre, jag försökte hÃ¥lla uppe farten och tyckte att det gick bra. Men eftersom jag inte ansträngt kroppen frivilligt sedan kanske femton-tjugo Ã¥r tillbaka  sÃ¥ gick det sÃ¥ där, jag blev trött av mitt frenetiska bröstsimmande helt enkelt. Jag blev sÃ¥ pass trött att jag växlade över en stund till att simma pÃ¥ rygg, nÃ¥got som jag redan som liten upptäckt gick betydligt fortare än att dra sig fram med bröstsimtag.

Efter bara en halv banlängd så skedde något som jag upplevde som traumatiskt, och fortfarande kan vakna kallsvettig av. Jag simmade liggandes på rygg ikapp en storvuxen kvinna, jag slår inte av på att hon vägde det dubbla mot vad jag gör, tjockisstus som jag har till trots. Eftersom jag inte såg henne så märkte jag heller inte att jag kom ikapp, jag for liggandes på rygg rakt in mellan hennes båda flytpontoner till skinkor och blev näst intill hängandes där.

Jag skulle kunna dra paralleller  till skepp i torrdockor, ungefär sÃ¥ kändes det. Genast när kollisionen skett sÃ¥ hävde jag mig av  denna koloss till kvinna och nödgades min upplevelse till trots att be om ursäkt för mitt tilltag.

Damen ifrÃ¥ga var förvisso trevlig och tyckte inte att det gjorde nÃ¥gonting  alls. Tror jag det, hon hade garanterat inte haft besök i det näromrÃ¥det sedan början av nittonhundratalet, lika glad och nöjd som hon sÃ¥g ut att vara, lika illa mÃ¥dde jag och kände mig illa till mods. Eftersom jag även efter detta simmade fortare än denna flodhäst sÃ¥ mötte jag ocksÃ¥ henne kanske en gÃ¥ng per varv, var gÃ¥ng fick jag en sÃ¥dan sugande varm blick som jag inte fÃ¥tt  sedan den tiden min egen hustru verkade tycka om mig, jag fick springa in och duscha och ila hem illa kvickt…


Fortsättning kan komma att följa om jag får någon pilsner …

Utloggad karaff

  • Formsprutar konstruktionsplaster
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Gislaved
  • Antal inlägg: 153
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
SV: Jävla tjockis...
« Svar #1 skrivet: 13 maj 2011, 19:56:08 »
hahaha..

Mest traumatiska när jag simmade en gång för länge sen va när jag körde intervall, halva bassängen under vatten, halva över, simmade längst med botten kanske 20cm ovanför kaklet och ser en rejäl.. korv.. ligga där i näshöjd.

Det blev bastu resten av det passet.
Köpt funkishus byggt 1932 med Nibe 1210-7 (underdim) till 140 borrhål i berg, l/l-vp hitachi från 1980 talet samt ved/oljepanna och 3 separata eldstäder.

Utloggad patrik123

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: SkÃ¥neland
  • Antal inlägg: 210
  • Karma +1/-2
  • Nibe 1115 5kW SkÃ¥ne
SV: Jävla tjockis...
« Svar #2 skrivet: 13 maj 2011, 20:00:07 »
fattiglapp. Om du nu är missnöjd med dina motionsinsatser så kan du i alla fall skriva bra. Ta en bira och läs en bukowski och fortsärt texten. Själv lider jag ofta av motionens kval.

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Jävla tjockis...
« Svar #3 skrivet: 13 maj 2011, 20:04:15 »
Härlig Rubrik! Härlig text!
Tack. Jag garvade och njöt.
Sen insåg jag att det även handlade om mig och rättade till anletsdragen ngt.
Det finns ett engelskt uttryck: You make my day!
Det är just det ditt inlägg gjorde. Ha en skön och trevlig helg, gärna mer sånt.
O ta för guds skull en pilsner till..
« Senast ändrad: 13 maj 2011, 20:06:43 av zibrosc1235 »
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad cleesieboy

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 59
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Jävla tjockis...
« Svar #4 skrivet: 13 maj 2011, 20:19:04 »
Klockren! Skriv mer  ;D
171m2 uppvärmd yta i gammalt timmerhus byggt ~1860 (minimalt tilläggsisolerat). Bosch EHP LW 11kW, 233m borrhål (igångkörd september 2010). ~45m3 pool som värms av VP. Har även två kaminer som myseldas med några kubik ved varje år.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Jävla tjockis...
« Svar #5 skrivet: 13 maj 2011, 20:21:35 »
Tack för feedback ;D

Jag hittade en pilsner till Thumbsup, men nu kom tanten hem. Jag får vara lite social en stund *vinkar*

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 35039
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Jävla tjockis...
« Svar #6 skrivet: 13 maj 2011, 20:29:25 »
Tjocka kvinnor är de bästa älskarinnorna säger vissa.

Det var kanske det du såg i blicken, och den blicken går inte över efter ett par veckor...

Precis som när det gäller ATV:S eller QUAD:s så kan man inte säga vilken som är bäst, man måste prova sig fram och se vad man själv gillar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Jävla tjockis...
« Svar #7 skrivet: 13 maj 2011, 20:34:39 »
Du måste vara poppis bland damerna Rickard, jämföra dem med Atv:s. Jag skall testa detta med min egen hustru och se om det går hem...''

 ;D

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Jävla tjockis...
« Svar #8 skrivet: 13 maj 2011, 21:14:13 »
NÃ¥väl, jag fortsatte mitt motionerande och tyckte väl att jag gjorde framsteg, jag hade ökat antalet längder jag orkade simma för varje gÃ¥ng: FrÃ¥n fyrtio längder pÃ¥ strax över en timme till  fyrtiofyra, fyrtiooÃ¥tta och till sist femtio-femtiofem  längder pÃ¥ samma tid. NÃ¥gon enstaka gÃ¥ng dÃ¥ motivationen var hög körde jag Ã¥ttio längder, fast pÃ¥ tilläggstid dÃ¥ naturligtvis.

Det funkade bra med simningen, även om jag inte var en ny Mark Spitz så lunkade jag på i mitt tempo och tyckte mig känna av en förbättrad kondition. Var och en simmar i sitt eget tempo, och mitt var kanske inte jättesnabbt…


En dag, kanske min tionde motionssimmardag i ordningen så bryts mönstret tvärt, in till bassängkanten kommer en grupp ruskigt välsvarvade pumor i tjugofemårsåldern eller strax däröver och ställer sig och tittar ut över vattenytan. Detta var helt klart en kontrast till alla dessa feta sjuttioplus-damer jag samsats med i vattnet under dessa veckor.

Jag är ju också tjugofem år, eller åtminstone var jag det på den tiden då Bilia sålde 940 med nybilsgaranti och teve var i svartvitt. (jag kan minnas fel där)

Av nÃ¥gon outgrundlig anledning som jag inte kan begripa sÃ¥ lyckades jag att dubbla min hastighet i vattnet. Jag tror inte Mark Spitz skulle hängt med mer än kanske en längd i det tempot, jag kan inte heller förstÃ¥ att jag lyckades hÃ¥lla detta tempo läng efter längd.  De satans ungjäntorna gick ju aldrig vare sig i vattnet, eller bort ifrÃ¥n bassängen. Under en period som kändes som en evighet höll jag ett tempo som översteg vad nÃ¥gon levande individ kan prestera och överleva utan hjärtstillestÃ¥nd. Jag var …

To be continued…

Utloggad Sfinx

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 971
  • Karma +2/-1
  • Värmepumpar = eldrivna solfÃ¥ngare
SV: Jävla tjockis...
« Svar #9 skrivet: 13 maj 2011, 21:23:26 »
Tjocka kvinnor är de bästa älskarinnorna säger vissa.
....
Precis som när det gäller ATV:S eller QUAD:s så kan man inte säga vilken som är bäst, man måste prova sig fram och se vad man själv gillar.

Svårt att hitta en med elstart....

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19135
  • Karma +15/-13
SV: Jävla tjockis...
« Svar #10 skrivet: 13 maj 2011, 21:27:09 »
Tjocka kvinnor är de bästa älskarinnorna säger vissa.
....
Precis som när det gäller ATV:S eller QUAD:s så kan man inte säga vilken som är bäst, man måste prova sig fram och se vad man själv gillar.

Svårt att hitta en med elstart....

Leta startknappen  ;)
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Jävla tjockis...
« Svar #11 skrivet: 13 maj 2011, 21:32:31 »
            ;D    :)   kanske följande blir att simma ikapp en "ungjäntta" i bassängen och rakt in mellan lÃ¥rena pÃ¥ henne  ?!  Tror du fÃ¥r samma blickar dÃ¥ ?    :)
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Jävla tjockis...
« Svar #12 skrivet: 13 maj 2011, 22:28:54 »
Det skulle jag nog inte få :o Och jag simmar inte rygg längre...

Utloggad litenmentuff

  • tekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: stockholm
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Jävla tjockis...
« Svar #13 skrivet: 13 maj 2011, 22:29:38 »
om man är tjockis sÃ¥ är det enklare att sluta äta sÃ¥ mycket  Ã¤n att börja träna för att rasa i vikt :) dessutom mycket snabbare sätt att rasa i vikt...  bara ett tips för hur kul är det egentligen att träna?   Sc:,h

enklare att plocka bort 1000kalorier under en dag än att göra av med motsvarande mängd  = springa i sÃ¥där 5timmar isträck för att bränna samma energimängd. allt som krävs är att du ersätter ett mÃ¥l med lÃ¥gkalori intag istället.

bara så du inte gör som 99% och tror att träning ska lösa alla dina problem?

lycka till tjockis :)
Villa, Stockholm 72+72 boyta 1plan med källare. byggår 1955 inte extra isolerat. 2 vuxna + 2 småbarn.
förbrukning 2009 april - 2010 april = 17500kwh vp = ivt elpanna 2003.
nytt för sommarn 2010- kamin installerad på övervåning och l/l pump ivt 12-khr-n installerad i källare.
nytt för 2011 - l/l pump Zibro sc1326 monterad i hallen på boendeplan.
rullande beräknad Ã¥rsförbrukning  = 10800kwh

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Jävla tjockis...
« Svar #14 skrivet: 13 maj 2011, 22:33:15 »
Möjligtvis kan denna tjockisen överdriva en smula för att få kåseriet att verka lite roligare än vad det egentligen är, och i sådana fall är underdrifter och överdrifter tillåtna *vinkar*

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!