0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns väl 2 grejer du kan kolla själv.Kolla att inget kan strypa flödet, öppna termostater, rensa smutsfilter kolla att växelventilen når ändläget.Det andra är hetgasgivaren, läs av temperaturen då kompressorn vilat ett tag, är värdet rimligt?
Hetgaslarmet indikerar inte bara högt gastryck utan kan också lösa vid lågt.Om jag förstått saken rätt kompletterades maskinen med denna andra givare som då bara kunde kopplas in på just hetgasindikeringen.Jag har haft massiva problem att förstå min VP innan jag fick reda på detta. I samråd med CZ kopplades lågtrycksgivaren ur varvid jag kunde öka kapaciteten på VPn./David
Jag hade problem med återkommande "kompressorfel" och fick en instruktion för att programmera om frekvensomvandlaren, sedan dess har det inte kommit några larm. Kanske kan funka för dig med?
Bara en koll från en nybörjare.1. Hur kollar man att växelventilen når ändläget?2. Vilande kompressor. Hur ofta vilar Er kompressor vintertid? Min går nästan hela tiden. Förutom när den kör 20 min av-isning.3. Vad är rimliga värden när kompressorn vilat ett tag?Mvh Olle