0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar.Tanken fram för allt är att slippa en stor del av pelletshanteringen.Vad jag sett så är det Bosch och CTC som har modeller som går ner till -20.Vilken av dem är att föredra?
Hej!Har funderingar på sätta in Luft/vatten, men vi är fundersam på hur det kommer löna sig.Eldar pellets nu och det går ca 500st 16kg säckar per år och priset på pellets verkar stiga.Tänkte docka den mot pannan och elda pellets endast under de kalla perioderna.Tror ni det fungerar i Sundsvall? Bergvärme blir mer än 3ggr så dyrt för mig, så det går ej. Tack! Thumbsup
Dels så måste det borras väldigt djupt, samt så får jag mkt bra pris på luft/vattenpumpar.
Citat från: sbo skrivet 12 maj 2011, 22:24:25Dels så måste det borras väldigt djupt, samt så får jag mkt bra pris på luft/vattenpumpar. Då det annat läge tycker priserna på luft vatten i många fall närmar sig bergvärme men om du får bra pris på luft vatten borde du kunna köpa en berg vp till bra pris också har du långt till berg eller varför ska det borras djupt ?