0 medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
och varför körs pumpen på detta vis?måste vara någon inställning som felar.VV måste i vart fall finnas så det räcker och blir över.varför följer man inte framledning bör. utan kör fast kondensering.som det ser ut så jobbar ju gamla ecoheat mer ekonomiskt.
så här ska det tydligen vara..Några styrdata• Kompressorn: 5 °C mellan start och stopp. Kompressorn stannar på börvärdet och startar på 5 °C lägre temp.• Värmepumpens börvärde är 5 °C högre än framledningens börvärde ner till 35 °C VP-temp.• Förändring av rumstemperaturen ger omedelbart ett förändrat framledningsbörvärde.• Hetgasen övervakas och kompressorn stoppas vid 120 °C.• Inkommande brinetemperatur: larmar vid -5 °C.och då borde det inte se ut som det gör på grafen.
http://www.ctcvarme.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=7ac9bc03-e312-4f24-9443-781512c40989&MediaArchive_ForceDownload=truesid 43
kan inte vara någon inställning typ extra VV eller VV lyx. schemalagt VV som ligger på hela tiden.om det är så att den höjer hela tankens temperatur då?
Det borde nog sitta dubbla växelventiler så kör man ju på ecozenith.
En annan sak jag funderar på är den shuntade framledningen. Den ligger och slår fram och tillbaka med upp till 10 grader. Det känns spontant som väldigt mycket. Borde vara enkelt att shunta och få en snygg jämn framledning. Varför funkar inte det så bra som jag tycker det borde i teorin?
tycker jag också shunten på tok för seg. borde kunna ligga på +-0,5°