0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Här kommer några loggfiler.Vad ska man ta upp med CTC om jag vill ringa och ifrågasätta mitt cop värde på pumpen?
Du kan bara räkna snitt när kompressorn är i drift, ditt låga snitt får du tack vare att du räknar in även stilleståndstiderna.
Läste nu i manualen och brinepumpen ska ha tre hastighetern men den sitter bakom en plåt som är plomberad, tror jag.
Jag har tittat på filen och mycket riktigt så arbetar den inte som Risvalls pump. Risvalls pump arbetar precis som övriga pumpar som har postats här. Det är nog 10 stycken nu - så det börjar ju bli lite statistiskt säkerställda resultat.Din pump jobbar lite vettigare. Dock så har du ingen varmvattenprestanda. Du har antaglien ställt ner prion och tempar på varmvatten på något sätt.Din shuntade medelframledning var i snitt 29 grader.Kondensor ut (laddkrets ut, vp ut) var i snitt 39 grader när kompressorn gick. Det ger i snitt 10 graders övertemp. Detta motsvarar att du förlorar ca 25-30% COP jämfört med om värmesystemet hade jobbat direkt mot kondensorn (räknar 3% förlust av COP per grad).Risvalls pump gick också ganska bra på värme när han ställde om till att ta bort varmvattenproduktionen helt och hållet och låta pumpen göra varmvatten med bara elpatron.