0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du någon liknande låskista du kan skruva isär och kolla in konstruktionen, var en mekanisk åtgärd (typ borrning) skulle kunna göra underverk. eller hjälpa dig med analys om vad som "hängt sig" i gamla låset?
Citat från: bopakoster skrivet 04 maj 2011, 21:42:37Citat från: Nick skrivet 04 maj 2011, 21:35:57Citat från: bopakoster skrivet 04 maj 2011, 21:30:10Om oljan inte hjälper och du inte lyckas slå ur sprintarna i gångjärnen (slår du åt rätt håll?) så kanske du kan kapa gångjärnsprintarna med kapskiva eller multikuttern?Slår jag åt rätt håll? I ärlighetens namn så har jag ingen aning! Har du något tips på den fronten lyssnar jag mer än gärna!Olja har jag provat och det hjälpte inte./NickanSprinten ska slås neråt om gångjärnet är rätt monterat.Det var det jag försökte mig på.Jag vet inte om jag använder fel verktyg eller helt enkelt är för klen...
Citat från: Nick skrivet 04 maj 2011, 21:35:57Citat från: bopakoster skrivet 04 maj 2011, 21:30:10Om oljan inte hjälper och du inte lyckas slå ur sprintarna i gångjärnen (slår du åt rätt håll?) så kanske du kan kapa gångjärnsprintarna med kapskiva eller multikuttern?Slår jag åt rätt håll? I ärlighetens namn så har jag ingen aning! Har du något tips på den fronten lyssnar jag mer än gärna!Olja har jag provat och det hjälpte inte./NickanSprinten ska slås neråt om gångjärnet är rätt monterat.
Citat från: bopakoster skrivet 04 maj 2011, 21:30:10Om oljan inte hjälper och du inte lyckas slå ur sprintarna i gångjärnen (slår du åt rätt håll?) så kanske du kan kapa gångjärnsprintarna med kapskiva eller multikuttern?Slår jag åt rätt håll? I ärlighetens namn så har jag ingen aning! Har du något tips på den fronten lyssnar jag mer än gärna!Olja har jag provat och det hjälpte inte./Nickan
Om oljan inte hjälper och du inte lyckas slå ur sprintarna i gångjärnen (slår du åt rätt håll?) så kanske du kan kapa gångjärnsprintarna med kapskiva eller multikuttern?