0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Förmånga starter - ska utöka med ca 300liter.2. Höjning varje natt mellan 00-01 - trots att inget är schemalagt. orsak? 60grader ökning mot raddarna kanske alla har varje natt?3. hur kan det komma sig att vissa dagar så pulserar den inte lika mycket?
Ja, det där den gör på natten är ju helt uppenbart varmvattenkörningar, varför det blir just då kan man ju spekulera i.
Citat från: cheetah1 skrivet 30 maj 2011, 19:06:41Ja, det där den gör på natten är ju helt uppenbart varmvattenkörningar, varför det blir just då kan man ju spekulera i. Tycker det ser ut som det är mestadels värmeladdning som sker....
Radiatorerna ska inte få nån värme just under körningen, däremot får dom en knäpp precis när växelventilen slår om.
Däremot tror jag (rätta mig om jag har fel) att det är så att VB-fram mäts före växelventilen, så vid VV-laddning visar den tempen den pytsar i varmvattenberedaren?
Vet ej vad DT30 innebär och hur jag kollar det, men: 6st 1meters c22 radiatorer.......866w vid 55/45grader2st 2meters c22 radiatorer.....1732w vid 55/45grader1st ½meter c22 radiator..........433w vid 55/45grader8kvadrat golvvärme.9093watt totalt + golvvärmen.