0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kollade runt lite i menyerna och hittade en meny som jag inte kan hitta i manualen.Steg 1:Jag väljer husvärmeSteg 2:Jag väljer radiatorvärmeSteg 3:Jag väljer inställningarSteg 4:Jag väljer radiatordriftNu kommer jag in i en meny med 4st olika delar.1: Sommarmode(ja eller nej), denna finns iofs med i manualen.2: Temperatur för husvärme 15-25 grader, ställd på 18 grader.3: Direkttemperatur för husvärme 0-15 grader, inställd på 8 grader.4: Kontrolltid för husvärme 1-10 timmar, inställd på 4 timmar.Vad gör de olika inställningar (2-4), jag har version E3.01 på min pump.
Hej!Kommer jag rätt ihåg så är det så att:2: Vid vilken utetemp "sommarläge" aktiveras3: Vid vilken utetemp "vinterläge" aktiveras4: Hur ofta den ska kontrollera och eventuellt reagera på ovan nämnda parametrar
Hamnar då det i någon slinga när sedan cirk-pumpen stannar och systemet slutar cirkulera så kan man ju uppleva att slingan värmer.Gör anläggningen sen vv kanske 2-3ggr under vaket dygn så kanske det är detta som är orsaken.