duschdelen är minst lika stor som kondensordelen med flänsarna förutom att den inte har flänsar på kopprarören och luftsuget passerar först den våta delen och därefter kondensorplattan med hetgasen vilket värmer upp luften ytterligare en bit och gör den torrare så att det inte kondenserar i slangen på väg ut.
kapacitetsökningen bedömer jag ungefär till 30-40% vid våtdrift i jämförelse med att den går torr och det märks också på elförbrukningen som ligger på ca 670 -750 Watt vid våtdrift och över 900 Watt vid torrdrift när det är kopplat till lång slang och något strypt utgång och det är runt 27 grader varmt i rummet.
nu har det inte varit så varmt att jag har haft igång maskinen - men skall passa på att mäta lite noggrannare vid tillfälle.
nu har de gjort om sidan till en med äcklig flashanimation, men här är i allafall länken
http://www.delonghi.com/au_en/products/pac-we110eco/problemet som jag ser idag i sverige där att alla verkligen försöker sälja den billigaste kina-skiten där kravet är lite kallare luft ur maskinen än det som sugs in - och sedan ungefär ingen mer.
det gör att det inte finns någon bra inköpsalternativ i närheten om man vill ha lite bättre maskin och är beredd att betala lite mer för finesserna som tex vattenkylning för att höja effektiviteten och den vägen minska mängden hetluft som måste blåsas ut, för ligger en maskin på 12000 BTU (3.5 kW) kyleffekt så är det helsikes massa 60-70 gradig C varmuft som måste ut, och som samtidigt suger in varmare luft från utsidan.