Hej
det killen gör är olagligt....ska han leverera ut ström på nätet så måste han ha en speciel central
i kåken som helt automatiskt bryter bort solpanelerna om strömmen från kraftverket försvinner
misstänker att kraftverket inte är speciellt nöjad då han grillat en eller 2 montörer som fått ström bakvägen av hanns solpaneler
ring å fråga vad en sån central kostar hos din elleverantör....
hos oss skulle dylik manick kosta 5000 kr per år att äga å ha,så nyttan med å göra några amp ström försvinner liksom
En sån har han redan men den är bara inte tilllåten i sverige.
å då innebär det
?att den e ok att använda eller.....
av nån anledning så är den ej testa eller godtjänd i svedala å då innebär det att det INTE är ok att ansluta den mot nätet
ska man mixtra med el så se till att kontakta elleverantören å få godtjänd utrustning
så ni har erat på det torra...
misstänker att den dan nån skadat sig eller dött ser inte nån mellan fingrarna
Hej o tack fö alla synpunkter.
Först så vill jag bara säga att man måste väl inte bo i Sverige för att ställa en fråga på detta fina forum.
Där jag bor ute på landet i Spanien, är denna Soladin 600 godkänd och populär. Här är det mycket sol och el-priset är ungefär motsvarande drygt 2kr kw. Så det är en bra investering med sol-el normalt, (när det funkar förståss).
Tyvärr har jag ännu inte fattat riktigt om det är nya digital-mätaren som är orsaken till att Soladin griden slutat fuka.