0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vem här seriöst tror inte på stigande elpriser? Några små tillfälliga juck nedåt i en ständigt uppåtgående prisbild, så tror jag det funkar.
Jag tror att vi elkonsumenter är helt körda...det är bara att grabba tag i nåt och följa med om man skall ha sina kWh. Så illa tror jag faktiskt att det är! De verkar ju kunna göra precis hur som haver... Bara de skor sig själva... 0-förtroende
så hur var det nu... det priset som anges tidigare i tråden. Vad inkluderas. Eller ännu mer relevant. Vad exkluderas.
Men det låter ju faktiskt väldigt bra. Vilket bolag?
Mmm, i dagsläget ligger dom fasta 5års avtalen lägre än rörligt pris.Vilket betyder att dom som har elförsäljning som levebröd tror på lägre priser på sikt.Extremvintrar, torra vattenmagasin och situatonen i Tyskland skapar ett högt rörligt pris.Sedan så har jag svårt att se att ett elbolag kan garantera något annat än själva produktionskostnaden, skatter, elcert etc etc måste dom ju friskriva sig ifrån.
Har beställt ett 10 årigt bundet elpris för 111.63 så nu kan jag glädja er att elpriset kommer att sjunka som en sten