0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hoppas att det stämmer att CO2 emmisionerna minskar med 16%. Då blir diesel lite bättre än bensin + att dieselmotorerna i sig är lite bättre.
Nej inte drar bensinbilen 50% mer än diesel..! Man brukar säga 30% mellan diesel och bensin och E85Jag kommer aldrig att köpa annat än dieselbil mer, starka snåla och rena, trötta bensinare och E85 är över för min del..
Jag skulle aldrig tanka den dieseln i husbilen, kommer ihåg att det var många dieselpumpar som skar ihop när miljödieseln kom.... Andra får vara försökskaniner som någon skrev.
Nej inte drar bensinbilen 50% mer än diesel..! Man brukar säga 30% mellan diesel och bensin och E85.En ny bensinmotor är snål på bränsle..samt att man ska väga in diesel skatten samt dyrare/tätare service på Etanolbilen, 1000mil motför 3000mil på diesel/bensin, det är det som dödar Etanolbilen. Dieselskatten har ökat på liter priset men sjunkit på snåla dieselbilar.Vi har haft en del nyare Focus FFV E85, tragiskt skitmotor.! Gammal Mazda motor som är konverterad av Ford, durrar på låga varv och går ej bra varken med bensin eller E85, samt dessa täta sericear, men låg skatt på Focusen, 800:-år, skulle man slippa serva varje 1000mil hade ekonomin sett bättre ut..Jag kommer aldrig att köpa annat än dieselbil mer, starka snåla och rena, trötta bensinare och E85 är över för min del..
Citat från: Apan skrivet 09 april 2011, 21:02:42Nej inte drar bensinbilen 50% mer än diesel..! Man brukar säga 30% mellan diesel och bensin och E85.En ny bensinmotor är snål på bränsle..samt att man ska väga in diesel skatten samt dyrare/tätare service på Etanolbilen, 1000mil motför 3000mil på diesel/bensin, det är det som dödar Etanolbilen. Dieselskatten har ökat på liter priset men sjunkit på snåla dieselbilar.Vi har haft en del nyare Focus FFV E85, tragiskt skitmotor.! Gammal Mazda motor som är konverterad av Ford, durrar på låga varv och går ej bra varken med bensin eller E85, samt dessa täta sericear, men låg skatt på Focusen, 800:-år, skulle man slippa serva varje 1000mil hade ekonomin sett bättre ut..Jag kommer aldrig att köpa annat än dieselbil mer, starka snåla och rena, trötta bensinare och E85 är över för min del..Tror att skillnaden i förbrukning beror på hur traditionellt duktiga dom är att gör dieslar. Merca o Ford har 50% medans Volvo o Toyota har 30%.
Desto högre tryck desto mindre felmarginaler på tex bränslet, desto större skäl att vara försiktig och avvaktande med nytt bränsle. Det är inte direkt som en gammal oljebrännare under huven längre.