0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad har mitt inlägg tagit vägen?Jag har haft en massa strul med dem och deras 4 montörer som varit här, och ville betona hur viktigt det kan vara att anlita ett företag som är med i en branschorganisation typ SVEP.Det började med att ett flertal skruvar från utedelen ej var åtdragna(oljud-klagomål från grannen), vilket jag själv fixade.Sedan upptäcker vi ett vinande ljud från innerdelen som kommer och går och som är väldigt irriterande när man skall sova.De har nu varit här 6ggr och de flesta utav gångerna så har de fått rätta till nya fel som de skapat under resans gång.Jag har hela tiden bemött dem mycket bra och hjälpt när de varit här, men det har jag inte haft någonting för.Killen som monterade den som ny gjorde det enkelt för sig och monterade upp innerdelen ovanför dörrfodret och kämpade rätt bra med att få in den emellan taket och fordret, men han slapp jacka ur dörrfordret.Därefter så vacuumsögs kompressorn 10-15min, vilket jag fått berättat för mig av Mats Carlström på Svep att det är på tok för lite.Ja ja det har rullat vidare och visat sig att de ej isolerat rörgenomgången i väggen, vilket även Mats nämnde att det kan bli rötskador och så får man bara inte göra.De har varit här och vacuumsugt pumpen 4ggr 5-15min/gång,samt en av gångerna de var här så blev det köldmedia läckage, vilket resulterade i att vi inte hade en fullt fungerande pump på ca 1mån(vinter).Ett ex är när en av killarna var här så ringer han på dörren och möter en fullt upptänd hall med frågan, löste jordfelsbrytaren ut ? Nä svarade jag, men kolla kontakten så de inte hoppat ur eller så har du ev en återställare på din sladdvinda, sladdvindan det visade sig vara.Några av killarna som varit här har också behövt ringa upp deras kontor för att kunna utföra sitt arbete?Har även hittat skräp typ buntband i rabatterna efteråt.Så de problem som jag har idag är ett vinande ljud från innerdelen, samt en icke korekkt vacuumsugd pump, som Svep har bett mig att få utbytt.Trots att jag talat med servicekillen och ansvarig i GBG och ansvarig, samt kontaktat Vd i STHLM, så tänker de inte kostnadsfritt byta ut pumpen, utan kan tänka sig att förlänga garantin några år!Tyvärr så försvinner ju inte det vinande ljudet och vad vet jag vad som händer med kompressorn om 5år?Ja här är en del som jag varit med om och anlitar ni ett företag som är med i någon branschorganisation, så kan de ev hjälpa er om det skulle bli problem. Mvh!