0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hepp heppFick nyss mitt första larm på VPn.Den larmade om Larm 50 (högtryckslarm), stod nåt om hög kondensor fram när jag nollade (52 ºC). Stod att det kunde bero på dålig cirkulation av vb. Saken är den att jag igår ändrade CP hastigheten i ekonomiläget till 8%, kan ju bero på det. Men pumpen tror jag gjorde VV när larmet kom så jag tycker det vore konstigt om det berode på det.Vad rtor ni?
Ska inte kunna bero på cp i ekonomi läge det används när kompressorn står ?
CiteraSka inte kunna bero på cp i ekonomi läge det används när kompressorn står ?Nej tyckte det verkade skumt, den borde ju hoppa upp till 15% när VV produktion startar.Man borde söka på forumet ibland, fanns ju en del trådar redan om detta! :-[Lägger in lite data när den lyckades slutföra laddningen efter nollställning:Varmvatten laddning 46.8VV topp 52.5KB in 2.9KN ut 1.1Framlednings temp 1 55.8Returledning 1 49.2Hetgas 85.1Vätskeledning 50Suggas 6.6Här e data från larmloggen:Framlednings temp 1 44.8Returledning 1 35.8VV laddning 43.7KB in 3.7KB ut 2.1Kondensor fram 52.6Drift tid 2minDriftl. VVI bilden ser ni loggfil från larmet kl. 18:00
Har haft den på 15% för att få högre delta, ändå var det lite lågt. Brine har faktiskt varit lågt i vinter gämfört med nu, Skall höja cp om jag får alarm igen!I vinter har det legat på -1.5 in och senaste 2 veckor på +1.5 enligt loggen. Där kan ju felet faktiskt vara!Tack smurfen!
Citat från: Finnen skrivet 02 april 2011, 18:56:34Har haft den på 15% för att få högre delta, ändå var det lite lågt. Brine har faktiskt varit lågt i vinter gämfört med nu, Skall höja cp om jag får alarm igen!I vinter har det legat på -1.5 in och senaste 2 veckor på +1.5 enligt loggen. Där kan ju felet faktiskt vara!Tack smurfen!Varför vill du ha högt delta ?
Jag ligger på delta ca 5 grader inbillar mej att det innebär att vp jobbar med bättre temperaturer då .