0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En tanke, att Sverige slapp kriget är: de stora väckelserna som drog över landet på 1800 och 1900-tal, då människor i hundratusental tog emot Jesus som sin frälsare, fick sina hjärtan renade i Jesu blod.
Citat från: 109an skrivet 18 maj 2011, 20:19:41Är det verkligen möjligt för en människa att vara så dum?? Polackerna är/var vad jag vet ett ganska religiöst folk, tror du verkligen inte att de bad att få slippa krig??Eller menar du att de var en nation som gud tyckte kunde ha ett helvete med invasion, koncentrationsläger mmDon’t with idiots. They drag you down to their level and beat you with experience
Är det verkligen möjligt för en människa att vara så dum?? Polackerna är/var vad jag vet ett ganska religiöst folk, tror du verkligen inte att de bad att få slippa krig??Eller menar du att de var en nation som gud tyckte kunde ha ett helvete med invasion, koncentrationsläger mm
Citat från: Varmepump skrivet 18 maj 2011, 19:07:05En tanke, att Sverige slapp kriget är: de stora väckelserna som drog över landet på 1800 och 1900-tal, då människor i hundratusental tog emot Jesus som sin frälsare, fick sina hjärtan renade i Jesu blod.Vi andra som lever i verkligheten vet att Sverige "slapp" kriget därför att vi var tyskvänliga och levererade järnmalm till den tyska krigsindustrin. Vi hjälpte också till med truppförflyttningar av över två miljoner tyska soldater genom Sverige. Tyskland behövde inte invadera Sverige för vi stod redan på deras sida...Vilket inte betyder att vi nödvändigtvis sympatiserade med deras förehavanden i Europa...
"slapp" kriget
Hmm om nu typ 95% har mer eller mindre avvikande åsikter gentemot sd, skall dessa personer föraktas och SD anhängarna skall vända ryggen mot denna individ eller hans organsiation/företag. Jag tycker man skall föra en saklig debatt och den ska vara öppen o tydlig. Minns bara hur fruktansvärt aftonbladet agerade runt förra valet då dom inte gav en chans till SD att ta debatten. Skulle inte förvåna mig om att svenska folkets totala förakt mot Aftonbladets metoder gjorde att sd lyckades i valet.
Det är skönt att vi har politisk och religiös frihet.Må var och en få följa sin egen övertygelse.
Hej alla,bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, Vänligen Helge.