0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sune. Varför tro när man kan välja att veta? Att tro på något som aldrig en enda gång i världshistorien visat sig vara sant och förneka det som i genom ett flertal olika vetenskaper visat sig vara sant genom miljontals olika studier med oändligt antal metoder.Sune ge mig ett enda bevis på att satan ljuger.Jag kan däremot väldigt enkel bevisa att gideoniternas biblar kan ge minst 1,8 miljarder kWh värme som kan omvandlas till minst 0,7 miljarder kwh el genom förgasning av biomassa och moderna turbiner.
satan ljuger
jag ville bara bli frälst och få Jesus in i mitt hjärta.
Många år efteråt har jag förstått att jag fick vara med om att få ett bönesvar.
Citat från: Varmepump skrivet 17 maj 2011, 21:41:54 jag ville bara bli frälst och få Jesus in i mitt hjärta. Klart du ville, farsgubben din var überreligiös på gränsen till att spärras in så det är klart att du också ville vara det, indoktrinerad från start.Citat från: Varmepump skrivet 17 maj 2011, 21:41:54Många år efteråt har jag förstått att jag fick vara med om att få ett bönesvar.Vad var det som var svaret?? Tårarna??
Vad var det som var svaret?
Men håll med om att det är lite intressant. I det verkliga livet hade man ju inte diskuterat två meningar med en sån gök utan gått därifrån direkt, på forumnivå som här tycker iallafall jag att det är småroligt när han ser det som sin mission att hämningslöst försöka frälsa oss.
en sån gök
link=topic=41206.msg398828#msg398828 date=1305649614]Sune. Varför tro när man kan välja att veta? Att tro på något som aldrig en enda gång i världshistorien visat sig vara sant och förneka det som i genom ett flertal olika vetenskaper visat sig vara sant genom miljontals olika studier med oändligt antal metoder.Sune ge mig ett enda bevis på att satan ljuger.Jag kan däremot väldigt enkel bevisa att gideoniternas biblar kan ge minst 1,8 miljarder kWh värme som kan omvandlas till minst 0,7 miljarder kwh el genom förgasning av biomassa och moderna turbiner.
enda bevis
Bönesvaret var och är fortfarande, att Gud beskyddade oss från kriget, som Ni alla vet!!!!!Vänligen Sune
Citat från: Varmepump skrivet 17 maj 2011, 23:04:10Bönesvaret var och är fortfarande, att Gud beskyddade oss från kriget, som Ni alla vet!!!!!Vänligen SuneVarför skyddade han inte alla Polacker, Fransmän, danskar mm som utsattes? Gillar han inte dom?Undrar förresten vilken sida hejade din gud på i WW2, Tyskland eller de allierade?
Polacker, Fransmän, danskar
Är det verkligen möjligt för en människa att vara så dum?? Polackerna är/var vad jag vet ett ganska religiöst folk, tror du verkligen inte att de bad att få slippa krig??Eller menar du att de var en nation som gud tyckte kunde ha ett helvete med invasion, koncentrationsläger mm