0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Varmepump skrivet 15 maj 2011, 22:06:41Under den tid de arbetat, har de delat ut 1,4 millijader nya testamenten.Vänligen Helge Fossmo. Är det fler än 1,4 miljarder?Även jag har en gammal bibel i bokhyllan men jag läser den aldrig så det betyder nada.Om det nu är så att så många är religiösa, varför sitter prällen och kyrkvaktmästarn bara tillsammans med 2 gamla kärringar i kyrkan? Undantaget är väl sekttomtarna som har bättre uppslutning
Under den tid de arbetat, har de delat ut 1,4 millijader nya testamenten.Vänligen Helge Fossmo.
Om det nu är så att så många är religiösa,
Fattar noll ....vilket svammeldet enda jag vet är att religon har genom århundradena används för att förtrycka å underkasta folk ..gud vet bara hur många krig å hur många som dräpts i religonens namntyp för den goda sakens skull har även en egen teori om att många mäniskor som e djupt religösa är svaga å söker stöd i religinen för att orka med sina liv.det är lättare att använda gud som stötte pelare än stå skälv mitt i eländet hur fan kan man annars gå med i sekter å sånt skit där dom hjärn tvättar folk i guds namn nää f.y fan förbjud all sorts religon å skit låt var å en ta eget ansvar för sitt liv...så slipper vi religösa fanatiker bomber å krig
hjärntvättar folk
link=topic=41206.msg398570#msg398570 date=1305542923]Sune, jag tycker du ska ta tillfället i akt och ta en vit månad och släppa allt vad som har med kyrkan att göra.Gå ut o lev som en normal sund människa så ska du få se varaför alla andra är så lyckliga och kyrkfolket så trångsynta. Ta mod och var självkritisk.Om du inte klarar av det så finns det hjälp att söka. Kolla med läkare som jobbar med tex avvänjning mot droger, spel etc så kan du nog få hjälp med dina problem.
För c:a 90-år sen,kom kyrkoherden, polisman ock läkare, för att kolla om min pappa behövde vård på Salberga sinnessjukhus. Orsaken var att han hade gått med pinstvännerna i Östervåla och där blivit andedöpt, riktigt rejält, så det hördes ut på vägen utanför hans bostad.Vänligen Ulf
Citat från: Varmepump skrivet 16 maj 2011, 16:26:20För c:a 90-år sen,kom kyrkoherden, polisman ock läkare, för att kolla om min pappa behövde vård på Salberga sinnessjukhus. Orsaken var att han hade gått med pinstvännerna i Östervåla och där blivit andedöpt, riktigt rejält, så det hördes ut på vägen utanför hans bostad.Vänligen Ulf Det bankar nog snart på din dörr också Generna går ju som bekant i arv eller ja, hmm, harkel, det kanske inte du tror på Hade varit kul att få lite bevis för att den gamle guden finns, kan du ge det??
Hade varit kul att få lite bevis för att den gamle guden finns, kan du ge det??
Men Du kan tala direkt till Gud, säg bara ÄRLIGT , om du finns Gud, låt oss få träffas, det skulle vara jätteskoj.Lycka till!Vänligen H Scheike
hej..jag börjar tvivla starkt...vart e mänskligheten på väg...å det med gud..tror det e ungefär som med Varmepumps förstånd alla har hört om det...men ingen har sett det....... har faktiskt en seriös fråga om du nu tror på gud visst måste det innebära att du ochså tror på satan,för det ska funka...om han finns bör det ju då va lika vettigt eller rimmligt att kunna tro på han ...eller har jag fel...har en kvinna på ett av mina spring jobb vick,å vi brukar diskutera religon å tro hon har väl samma uppfattning son jag ungefär men har läst å studerat det lite mer än jag å hon på står att riktig satanism är i mångt å mycket sundare än fanatiska kristna sammanslutningar...det va nått om att man inte fick pracka på folk sin tro mm mm å förövrigt så finns det bara en kristen sekt jag skulle vilja va med i å det va nån sekt uppe i norrbotten där det viktigaste va att knulla runt i församlingen ...men jag minns inte vad dom kallade sig...
Verkar vara ett hett tipps att först bli stamkund hos Systembolaget för att hitta religionen.
Den jag kommer att tänka på är Korpelarörelsen: .
bara en kristen sekt jag skulle vilja va med i å det va nån sekt uppe i norrbotten där det viktigaste va att knulla runt i församlingen ...