0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sektfenomen och hjärntv.....ng om ni frågar mig.
Citat från: leifa.k skrivet 05 maj 2011, 20:35:42Sektfenomen och hjärntv.....ng om ni frågar mig.En Sekt är en avart av den första eller grundliga tron!Du har ingen tro!Så varför bemödar du dig med att läsa och skriva??MVHFidusen
2000Allt det som du gör med dina händer är nerärvt, eller som du kan tillgodogöra dig och Utveckla till nya innovativa uppfinningar !Inget finns från början utan Intelligens!MVH/Fidusen
Citat från: Fidusen skrivet 05 maj 2011, 20:40:06Citat från: leifa.k skrivet 05 maj 2011, 20:35:42Sektfenomen och hjärntv.....ng om ni frågar mig.En Sekt är en avart av den första eller grundliga tron!Du har ingen tro!Så varför bemödar du dig med att läsa och skriva??MVHFidusenJag har visst en tro! Såsom du blir bemött skall du bemöta andra, eller skall vi ta min Postlådegud? Jag skrev för att jag tycker att detta "predikande" verkar vara fanatism från dig, som jag tolkat det. Var med lite på ett kollo när grabben skulle konfirmeras, (frugans ide) De var ju verkligen väldigt vettiga människor, och tog andra för vad de var och respekterade deras tyckande. Låt mig berätta en sann historia mellan en ateist eller liknande och en Jehovasanhängare som hände mitten på åttiotalet. När jag satt på takstolarna på garaget och snickrade, så kom det en man in på garageinfarten och sade: Hej, jag heter si och så, har du hört talas om mig? Nää svarade jag, och tänkte att det är väl nån konstig snubbe i kvarteret. Jag är Jehovas sade han, jag tittade ned på honom från takstolarna och sade: Jag skiter i vad du är för något, om du behåller din tro för dig själv och inte försöker pracka på mig någonting så ska vi nog komma bra överrens. Vi blev de bästa vänner, är det ännu idag, han har inte sagt ett negativt ord om att vi är blodgivare tex, och jag accepterar dem helt och fullt. Som sagt, vi är de bästa vänner. Jag kan hantera medmänniskor som har en annan tro än jag, värre verkar det vara med dig! Varför är du inte nöjd med din tro, utan att "mässa" om det och försöka påtvinga detta till andra?
Nej, jag rättar dig!
En Sekt är en avart av den första eller grundliga tron!
Men jag respekterar inte de som ironiskt förnekar en skapelse!
Allt levande väsenden andas
Växter, fiskar och allt med liv har en cykel
Man skall inte underskatta brev och skrifter som är över 3500 år gamla!
Hur länge tror ni att Nobel Pristagare finns i historien!! Dom är förgångna om tvåhundra år!
Gud har aldrig uttalat sitt namn vad vi vet i dag!! ..så menar vi alla samma Skapare oavsett om vill kallar honom Gud, Jahve, Jehova, Muhammed, Jesus, Maria, eller vad ni vill!
Det finns bara en skapare! En Gud!
I Bibeln står det klart att alla skapade ting har en inbyggd funktion att söka sin skapare! Så blir det också för Myran och alla andra skapade ting!
(ang. att söka sin skapare) För de allra flesta så kommer denna sinnesnärvaro att uppenbara sig strax före dödsögonblicket! Till vilken nytta?När man förstår att livet är slut vill man inte acceptera detta faktum, förutom då om man är sjuk med svåra plågor och smärtor, det är en helt annan sak! Missförstå inte!
Det är endast Mikael i universum/Jesus som köttslig, som har beslutet om fortsatt liv!
Inget finns från början utan Intelligens!
Jag skriver bara Sanningen!
bla bla bla...
Hej FidusenNu när du ändå är igång, kan du väl ta den om Rödluvan och Vargen också!erp
1:Den grundliga tron skapades vid Adams tillblivelse, sedan ärvde Judar denna tro, men deras missbruk gjorde att dom fölorade Guds Ynnest!
2:Du har aldrig ägt en bil säger jag!! Försök att ta den åskådningen ifrån mig!
5:Utan Guds hjälp skulle dessa skrifter varit bortglömda! Hur många kan Eddan? Det var inte längesedan!
8:Hinduism är långt senare religion än den Jesus predikade!
14:Det går inte att övertyga alla människor, om det hade varit möjligt skulledet inte finnas någon Ondska!Detta är ju nästan lika roligt som när man släpper in jehovas och resonerar med dem, tyvärr verkar de komma mer och mer sällan. De kanske insett att det är meningslöst