0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja är den så effektiv så monterar jag gladeligen in en acc tank men jag tänkte pröva att köra så först iaf. Så man kan dra en enkom expansion från kaminen? I så fall e de också mkt enkelt så det är inga problem iaf. Men jag har läst att de verkar vara några som använder sig av aidan kaminen hur är kvaliten på dom kaminerna? Mvh markus Jokkmokk
jag har ju 12 element i huset sen är det grova rör källare o två plan till så min tanke är att först testa o köra mot pannan, blir det mkt överskottsenergi kvar så installerar jag en acctank.. rörmockarn i jokkmokk kommer hjälpa mig med inkopplingen och jag kommer även montera termostater på elementen i sommar, som det är nu så justerar jag tempen inne med shunten..när det var som kallast i vinter gick det ca 4 pelletssäckar om dagen.. men aidan kaminen är allt på den i gjutjärn eldstad mm och hur upplevs den kvalitetsmässigt?funkar det bra då man lägger i mer ved, tänkte då på om det ryker in mm mvh markus
21 kw e den största tror ochså det finns 12kw som verkar lite mer mänsklig i effekt eldar du i din 21kw maskin så måste du ha hyfsat stor tank för å kunna ta reda på effekten