Har ovanstående set från IVT, inköpt 2002 och det har fungerat smärtfritt hela tiden. Förra månaden utlöstes dock "pressostat låg" och trots flertal återställningar återkom larmet. Idag var serviceteknikern här och konstaterade ett läckage i utedelen och mätningar visade att det var obefintligt tryck (i kompressorn). Jag vill att de ska att plocka med sig utedelen och åtgärda läckan och sen återinstallera. Han tror dock att kompressorn är paj och tyckte inte att det var värt att de ska den med sig och reparera den,åtgärda läckaget för att sen ev. åtgärda kompressorn.
1) Tror ni hans bedömning är korrekt?
2) Enligt uppgift funkar inte CombiCompacten med de nya pumparna från IVT, stämmer det? I så fall känner jag mig sååå lurad, eftersom jag ersatte en fungerande kombipanna med denna, då den var mindre och smidigare och jag enligt återförsäljaren skulle kunna ha den länge, även om pumpen gav upp, så skulle den funka på nästa pump.
3) Tror ni att det det att docka en pelletspanna till CombiCompacten åtminstone (alt. en annan pump), så jag inte behöver kasta ut båda delarna?
4) Skulle ni laga pumpen om det kostade 30 papp eller skulle ni kika efter något nytt?
5) Jag har IVTs poolstyrning kopplad till CombiCompacten (med en vvxlare mot poolen). Det känns som den installationen oxå är värdelös om jag kastar ut allt...
Just nu känns det tungt och just nu finns det inget självklart var. Har lite lust att kasta ut allt och köra på pellets ev. i kombination med en luftvattenpump. Suck! Alla tips tas emot med stor tacksamhet!!!
)