0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan.Jag har nu pratat med min lokala lagerlevarantör som lagerför SKF.SKF har dessa lager i std-utförande, dvs icke keramiska. dom kostar då 80kr/st.dom har även en variant där inner och ytterring är std, men med keramiska kulor. dessa ligger på smått otroliga 723kr/st.Detta får mig att fundera lite på mina möjligheter.Lagrena som sitter i idag är kinalager, verkar vara oklart hurvida dom är keramiska eller ej.Jag kan köpa SKF std, SKF keramiska eller noname keramiska.Frågan är hurbra nonamekeramiska är. min magkänsla säger mig att SKF std för 80kr/st är bättre än noname keramiska för 40kr/st (inget illa ment Thomas S, men saker utan namn/känt namn har jag dålig erfarenhet av.Vet jag att SKF std lager blir dåliga inom 2år, då skulle jag direkt köpa dom keramiska, men enligt en tråd jag läst här så är det endast motorer med frekvensomvanldare som egentligen behöver keramiska lager, dvs CE-modellerna. enligt detta resonemanget så skall jag inte behöva ha keramiska utan std SKF bör göra jobbet lika väl?synpunkter på resonemanget mottages glatt.mvh Henke