0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Själv valde jag bort den rekommenderade fristående varmvatten beredaren och tog en integrerad, mellan skillnaden lade jag på 8an istället för 6an. Funkar bra, max 20 starter per dag, men en volymförstorare med förvärmning av varmvattnet kan det nog bli i framtiden. Själv valde jag även mer effekt för att jag förbereder för en eventuell pool i framtiden.
Citat från: cyklotron skrivet 28 mars 2011, 21:54:51Själv valde jag bort den rekommenderade fristående varmvatten beredaren och tog en integrerad, mellan skillnaden lade jag på 8an istället för 6an. Funkar bra, max 20 starter per dag, men en volymförstorare med förvärmning av varmvattnet kan det nog bli i framtiden. Själv valde jag även mer effekt för att jag förbereder för en eventuell pool i framtiden.Ska du värma poolen på vintern ?
Citat från: smurfen72 skrivet 28 mars 2011, 21:59:41Citat från: cyklotron skrivet 28 mars 2011, 21:54:51Själv valde jag bort den rekommenderade fristående varmvatten beredaren och tog en integrerad, mellan skillnaden lade jag på 8an istället för 6an. Funkar bra, max 20 starter per dag, men en volymförstorare med förvärmning av varmvattnet kan det nog bli i framtiden. Själv valde jag även mer effekt för att jag förbereder för en eventuell pool i framtiden.Ska du värma poolen på vintern ?Beror på vilken typ av pool det blir, vår till höst om det blir en vanlig, men har även funderat på en mindre välisolerad vintermodell som man kan köra åretrunt.