0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Du kanske snart sitter med 10 nya fabriksprojket, men inom området "förnyelsebar energi" i stället?
Merkel vänder kappan efter vinden hos en högljudd del av befolkningen för att få lugn o ro. Inte alls särskillt betryggande. Med lite tur så kan dom styra upp detta på 10 år
Om du på fullt allvar tror att nya alternativa hållbara energikällor bara handlar vindsnurror och solpaneler har du en rätt stor kunskapslucka att fylla igen rabalder.. men det förklarar delvis dina inlägg och hållning. Börja här, läs, begrunda och förvånas!http://www.alternative-energy-news.info/
Citat från: zibrosc1235 skrivet 31 maj 2011, 09:30:29Om du på fullt allvar tror att nya alternativa hållbara energikällor bara handlar vindsnurror och solpaneler har du en rätt stor kunskapslucka att fylla igen rabalder.. men det förklarar delvis dina inlägg och hållning. Börja här, läs, begrunda och förvånas!http://www.alternative-energy-news.info/Eftersom du tycks veta något som ingen annan vet berätta var finns the magic box?
Citat från: David Rinnan skrivet 31 maj 2011, 09:28:24Merkel vänder kappan efter vinden hos en högljudd del av befolkningen för att få lugn o ro. Inte alls särskillt betryggande. Med lite tur så kan dom styra upp detta på 10 årMed ditt von oben perpektiv är det nog en "högljudd del av befolkningen" som fick Merkel att vända kappan..Ur mitt perspektiv blev det i Tyskland politiskt och moraliskt omöjligt att driva frågan om kärnkraftsreaktorer vidare efter Fukushima då en klar majoritet av tyskarna var emot detta och var för en stängning på ett vettigt sätt.Det brukar annars kallas demokrati..
Citat från: rabalder skrivet 31 maj 2011, 09:51:08Citat från: zibrosc1235 skrivet 31 maj 2011, 09:30:29Om du på fullt allvar tror att nya alternativa hållbara energikällor bara handlar vindsnurror och solpaneler har du en rätt stor kunskapslucka att fylla igen rabalder.. men det förklarar delvis dina inlägg och hållning. Börja här, läs, begrunda och förvånas!http://www.alternative-energy-news.info/Eftersom du tycks veta något som ingen annan vet berätta var finns the magic box?Som en gammal erfaren pedagog sa:Det går att leda en åsna till ett vattendrag men det går aldrig att tvinga den att dricka..Du får nog lägga ner en och annan timme själv på det. Pröva igen! Läs och begrunda. Och reflektera en stund..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 31 maj 2011, 09:36:38Citat från: David Rinnan skrivet 31 maj 2011, 09:28:24Merkel vänder kappan efter vinden hos en högljudd del av befolkningen för att få lugn o ro. Inte alls särskillt betryggande. Med lite tur så kan dom styra upp detta på 10 årMed ditt von oben perpektiv är det nog en "högljudd del av befolkningen" som fick Merkel att vända kappan..Ur mitt perspektiv blev det i Tyskland politiskt och moraliskt omöjligt att driva frågan om kärnkraftsreaktorer vidare efter Fukushima då en klar majoritet av tyskarna var emot detta och var för en stängning på ett vettigt sätt.Det brukar annars kallas demokrati.. Som jag har förstått det hela gick Merkel till val med löftet att förlänga driftstiden på Tysklands är kraftverk för att säkra ekonomi och en långsiktig lösning. Om man nu gör tvärt om så kallar jag inte det för demokrati. Läser man tyska tidningar idag så är det inga muntra tongångar precis och dom oppinionsundersökningar jag hört om pekar på en massiv kritik.Men det är som sagt för tidigt att dra några slutsatser vi får vänta med hur tankarna går och kanske har zibro o Merkel något ihop och kommer att visa världen något vi aldrig sett förut.
Citat från: rabalder skrivet 31 maj 2011, 10:00:50Citat från: zibrosc1235 skrivet 31 maj 2011, 09:36:38Citat från: David Rinnan skrivet 31 maj 2011, 09:28:24Merkel vänder kappan efter vinden hos en högljudd del av befolkningen för att få lugn o ro. Inte alls särskillt betryggande. Med lite tur så kan dom styra upp detta på 10 årMed ditt von oben perpektiv är det nog en "högljudd del av befolkningen" som fick Merkel att vända kappan..Ur mitt perspektiv blev det i Tyskland politiskt och moraliskt omöjligt att driva frågan om kärnkraftsreaktorer vidare efter Fukushima då en klar majoritet av tyskarna var emot detta och var för en stängning på ett vettigt sätt.Det brukar annars kallas demokrati.. Som jag har förstått det hela gick Merkel till val med löftet att förlänga driftstiden på Tysklands är kraftverk för att säkra ekonomi och en långsiktig lösning. Om man nu gör tvärt om så kallar jag inte det för demokrati. Läser man tyska tidningar idag så är det inga muntra tongångar precis och dom oppinionsundersökningar jag hört om pekar på en massiv kritik.Men det är som sagt för tidigt att dra några slutsatser vi får vänta med hur tankarna går och kanske har zibro o Merkel något ihop och kommer att visa världen något vi aldrig sett förut. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=4530794Att hålla fast vid kärnkraften vore snudd på politiskt självmord, i ett läge där åtta av tio tyskar är emot kärnkraften. Det finns i dag heller inte ett enda parti i den tyska förbundsdagen som förespråkar kärnkraft.Jag tycker det låter som att man har fattat beslutet på goda demokratiska grunder...
Citat från: purjo__ skrivet 31 maj 2011, 10:21:55Citat från: rabalder skrivet 31 maj 2011, 10:00:50Citat från: zibrosc1235 skrivet 31 maj 2011, 09:36:38Citat från: David Rinnan skrivet 31 maj 2011, 09:28:24Merkel vänder kappan efter vinden hos en högljudd del av befolkningen för att få lugn o ro. Inte alls särskillt betryggande. Med lite tur så kan dom styra upp detta på 10 årMed ditt von oben perpektiv är det nog en "högljudd del av befolkningen" som fick Merkel att vända kappan..Ur mitt perspektiv blev det i Tyskland politiskt och moraliskt omöjligt att driva frågan om kärnkraftsreaktorer vidare efter Fukushima då en klar majoritet av tyskarna var emot detta och var för en stängning på ett vettigt sätt.Det brukar annars kallas demokrati.. Som jag har förstått det hela gick Merkel till val med löftet att förlänga driftstiden på Tysklands är kraftverk för att säkra ekonomi och en långsiktig lösning. Om man nu gör tvärt om så kallar jag inte det för demokrati. Läser man tyska tidningar idag så är det inga muntra tongångar precis och dom oppinionsundersökningar jag hört om pekar på en massiv kritik.Men det är som sagt för tidigt att dra några slutsatser vi får vänta med hur tankarna går och kanske har zibro o Merkel något ihop och kommer att visa världen något vi aldrig sett förut. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=4530794Att hålla fast vid kärnkraften vore snudd på politiskt självmord, i ett läge där åtta av tio tyskar är emot kärnkraften. Det finns i dag heller inte ett enda parti i den tyska förbundsdagen som förespråkar kärnkraft.Jag tycker det låter som att man har fattat beslutet på goda demokratiska grunder...Att fatta långsiktiga jättebeslut baserade på kortsiktiga oppinionsundersökningar kallar jag anarki istf demokrati. Ta tex frågan om kärnkraften skall avvecklas omedelbart i Tyskland, direkt efter Händelserna i Japan ville 63% stänga all kärnkraft på studs i Tyskland, nu är den siffran nere på 12% och sjunkande. ( källa Stern.de)Att fatta dessa typer av beslut utan att för medborgarna beskriva konsekvenserna är för mig rena rama diktaturen. Eller så är dom hypokrater som tänker att så fort hysterin lagt sig så går vi tillbaka till dom tidigare demokratiskt fattade besluten.