0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Brand vid reaktor 1 nyss. Det verkar vara hett pga härdsmältan och svårt att kyla:http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11052702-e.html
Jomen serru Zibro det handlar inte om förbränning utan om frisläppande av det bundna metanet om man pratar om växthuseffekt. Metan är en kraftfull växthusgas, varför 'naturgasen' ko-prutt har setts som en orsak till klimatförändring (och där det enligt mig kantrar åt det löjeväckande).Att någon har tänkt sig att man ska elda metanhydrat har jag inte hört förr.Eldar man metan bildas CO2 men inte värre än av annan 'naturgas'.Metanhydrat har f ö setts som en förklaringsmodell till försvinnandet av flygplan och fartyg i Bermudatriangeln - skred i kanten av kontinentalsockeln frisläpper ett stort metanmoln som rör sig snabbt uppåt, och ett fartyg eller flygplan som kommer in i detta försvinner då plötsligt och 'oförklarligt'.Varför vi skulle oroa oss för något som kanske inträffar var 55-miljonte år (större klimatförändring) vet jag inte, men en del människor verkar ha behov av att oroa sig för något.
Trodde du kunde vara intresserad av vetenskap men never mind.
Citat från: drjukebox skrivet 29 maj 2011, 08:50:51Trodde du kunde vara intresserad av vetenskap men never mind. Jorå serru, men inte pseudo sådan..