0 medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
Mest fascinerad är jag nog ändå över människans ovilja över att engagera sig i det som man inte drabbas av i första person. oavsett om det är New Orleans, Rwanda eller askmoln....
Onagawa håller på att haverera nu också...
Jag högaktar alla som med hjälp av tidnings artiklar och TV inslag kan se sanningen, hur bär ni er åt . I min värld är dom allra flesta inslag inget annat än försök att vinna läsare/tittare, skulle dom ha fel kan dom ju i värsta fall sätta in en dementi på nån undanskymd plats om en månad.
Citat från: svenske kocken skrivet 13 mars 2011, 15:36:48Jag högaktar alla som med hjälp av tidnings artiklar och TV inslag kan se sanningen, hur bär ni er åt . I min värld är dom allra flesta inslag inget annat än försök att vinna läsare/tittare, skulle dom ha fel kan dom ju i värsta fall sätta in en dementi på nån undanskymd plats om en månad. Det finns ett antal oberoende och relativt välinformerade nyhetskanaler att ta till. Ju närmare källan, desto säkrare information.Det stämmer för en del kanaler att man gottar sig i eländet och spär på det. Såg något inslag från Fox News i USA som pratade om en härdsmälta och samtidigt visade bilder på exploderande gascisterner vid oljeraffinaderiet i Chiba. Undrar hur många amerikaner som nu tror att en atombombslik olycka inträffat i Japan?