0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Diagrammen visar ca 9 % el från fossila bränslen. SCB:s data som Lmf hänvisar till säger ca 9 %.Patrik påstår att siffrorna är ca 10 ggr för höga och alltså skall vara ca 1 %.Kan bara instämma i utopiazz undran.
Diagrammen är fejkade. Siffrorna är helt påhittade och ligger inte ens i närheten av verkligheten. Fossilbränsleanvändningen har de överdrivit med ca 1000%
Även om jag inte hittar några exakta siffror så tror jag mitt påstående om 1000 % stämmer relativt bra.
Om man förkastar ett inlägg och skriver att det är helt påhittade siffror och fejk så är det väl inte alltför mycket begärt att man kan redovisa iaf någon liten länk som styrker påståendet tycker iaf jag....
..Dessa är inte reservkraftverk!Ett av dessa som för övrigt står i Sveriges huvudstad är ett kolkraftverk.
13,3 TWh biobränsle till elproduktion är något helt annat än produktion av 13,3 TWh el. Det var producerad el som angavs i tårtdiagrammet inte energi in till elproduktion. Förmodligen eldas biobränslet i mottrycksvärmekraftverk (eller vad de kan kallas). Det lär inte bli mer än 25 % el av biobränslet plus en massa fjärrvärme.