0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läs och begrunda..http://www.cdu.de/doc/pdfc/110529-Koalitionsausschuss-Energie.pdf
Sverige hamnar ju nu i en fantastiskt konkurrensfördel gentemot Tyskland och jag kan se företagen packa ihop i Tyskland o flytta till Sverige istället. Nyinvesteringar stoppas i Tyskland och landet hamnar i total kaos. Man kan inte föda 90milj människor på att enbart tillverka propellrar, Fossil kraftverk samt elledningar.Sedan finns det ju inte heller någon garanti för att dessa kommer att produceras tyskland heller.Att sätta några kloka gubbar på att klura på hur man bygger batterier till propellrar ger inte heller så många jobb men detta kommer iaf att göras av tyskar.
Citat från: rabalder skrivet 01 juni 2011, 08:05:28Sverige hamnar ju nu i en fantastiskt konkurrensfördel gentemot Tyskland och jag kan se företagen packa ihop i Tyskland o flytta till Sverige istället. Nyinvesteringar stoppas i Tyskland och landet hamnar i total kaos. Man kan inte föda 90milj människor på att enbart tillverka propellrar, Fossil kraftverk samt elledningar.Sedan finns det ju inte heller någon garanti för att dessa kommer att produceras tyskland heller.Att sätta några kloka gubbar på att klura på hur man bygger batterier till propellrar ger inte heller så många jobb men detta kommer iaf att göras av tyskar.Ditt inlägg visar och bevisar att endera har du läst men ej förstått eller alternativt inte läst och därmed inte förstått vad tysklands energiomställning kommer att innebära.. trist.
Du frågade igår vad jag läst för dokument om den politiska överenskommelsen och jag gav dig länken till CDU:s hemsida(källan) där den publicerats och bad dig läsa och begrunda den:http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=40845.msg401903#msg401903Idag påstår du att det är en Greenpeace källa.. du är rätt illa ute i argumentationen nu som du kanske inser. Vi får se om du följer ditt tidigare mönster och då går till personangrepp eller att du förhoppningsvis håller dig till sakargumentation och inser hur snett ute du är. Det är tex. enorma kapitalbelopp som tyskarna avser att tillföra för att ta fram ny teknik för hållbara energilösningar samtidigt som dom skall hålla sina tidigare mål om klimatpåverkande utsläpp.Fukushima katastrofen har för all framtid ändrat förutsättningarna och gjort nya kärnkraftssatsningar omöjliga i Tyskland och allteftersom i alla andra delar i världen. Kärnkraftsindustrin hade inte råd med en ny kärkraftskatastrof av Fukushima storlek helt enkelt och förbrukade för all framtid sin trovärdighet. Liksom du som allteftersom håller på att förbruka din..
Jo, men samtidigt står man ju fast vid målet att minska CO2 utsläppen fram till 2020. Regeringen kommer inte tillåta att bortfallet från kärnkraften ersätts med fossila bränslen.
Och man ska inte heller importera el. Samtidigt som man ska minska förbrukningen med 10%.Utan att öka CO2 - detta går inte ihop.Om elpriset dubblas, hur påverkar det ekonomin för elbilar?