0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför måste man välja mellan rotavdrag och försäkring? De borde väl kunna komplettera varandra.
gör din far som Jawen säger kommer han att få bekymmer...det är ganska lätt som företag att hävda priset med att man tog hand om skrotpumpen och återinning av gas osv osv....att bara bestrida utan orsak blir ganska svårt.......tror det är ganska få advokater som skulle ge sig på det och än mindre försäkringsbolag ge honom rättskydd.....sen att tala om ocker och hänvisa till Polarpumpen vinner man nog inte så mycket på......skulle jag sälja pumpar till dom priser han har skulle jag inte finnas kvar länge....
Är det värt dina föräldrars sinnesfrid att "tjäna" drygt 2000 SEK?
Hade din far och installationsfirman gjort ett avtal om pris innan monteringen?Återvinningen av den gamla maskinen kostar pengar, men jag vet ej hur mycket.
min rekomendation är att skriva till företaget och påpeka att han känner sig lurad både på installation och material, och att ventutveckling har ett annat pris och att det var dom som rekomenderade er.....skrív sedan va ni tycker är rimligt att betala och att en nöjd kund kanske gör mer nytta i närområdet än en missnöjd kund.......jag tror att företaget tagit till så mycket man kan med priset men som sagt mycket svårt att bevisa...
Det finns ett rätt svar på dina frågor.Ta kontakt med kommunens konsumentvägledare.Troligvis kan de tillsammans med dig föra en saklig dialog med företaget och komma fram till en kompromisslösning baserat på vad du framfört i dina inlägg i forumet.Det du kan använda som stöd för ditt yrkande är: Det lägre priset som grossisten lovar.Att det redan satt en pump monterad vilket bör minska ned installationstiden med 30-40%.Be även installatören fakturera arbete och material på separata fakturor kanske ni kan begära ersättning från försäkringsbolaget för materialet.