0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lägsta avluften ligger på runt -10 nåt sånt
CiteraLägsta avluften ligger på runt -10 nåt såntNu har jag ju bara en CE50:a men jag tycker inte det känns som din 750 går bra. Vad det nu än är så borde avluften kunna gå att få ner till åtminstone -18. Om jag ändrar fläkthastigheten så ser jag det direkt hur det påverkar temperaturen på avluftenKompressor???Köldmedia???Who knows?mvh
Om du frågar mig och hur min CE50:a fungerar så är svaret ja, avluftstemperaturen ändras med fläkthastigheten. Ganska logiskt egentligen, ju mer varm luft som passerar, så hinner inte allt kylas ner
Den varvar endast 35Hz när den gör VV..Annars varvar den mot 55-65Hz,
Kompressorn varvar ej mer om den står på 65%, vi har ca -10 på kvällarna, termometern säger 20-21gr, men känns dragit och svalt inne, trots 50% fläkt och alla ventilerna strypa på minsta läget, men ej undertryck i huset.Men klart mycket billigare att köra elpatrondrift och stänga av vent, för trots allt är tilluftsventilerna öppna, tycker det är mycket med 4kwh/timme, och bara ändå bara med -10, och egentligen skulle elpatronen vara spärrad på 2kw.! Skulle bli trevligt och svalt med -34gr då..!Hur gör man, och hur ser innedelen ut på luft/vattenpump? Inbyggd Vvb? Thanks och trevlig helg..
Kompressorn varvar ej mer om den står på 65%, vi har ca -10 på kvällarna, termometern säger 20-21gr, men känns dragit och svalt inne, trots 50% fläkt och alla ventilerna strypa på minsta läget, men ej undertryck i huset.