0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror bara det där är för att kunna släppa nya modeller snabbare och börja laga buggar i mjukvara efterhand. Ungefär som mjukvarutillverkarna. Det är nog inget positivt alls nånstans.
Nu fungerar allt, tror jag, som det ska och jag har inte märkt någon skillnad mot innan än så länge.
Tidiga versioner av P2-bilarna (S80, S60 och V70N) är knöliga att köra uppdateringen på om man inte gjort det innan. Verkar som om bilen inte lyckas svälja alla uppdateringarna på en gång. Dock brukar det gå bra nästa gång bilen kommer in. En erfaren mek som ser att bilen inte är uppdaterad sedan leverans sliter ut några väl valda säkringar så att alla noder i bilen inte uppdateras på en gång. Sen sätter han i säkringar och kör uppdatering igen. Till slut är alla noder uppdaterade. Det enda kunden brukar märka är att trippmätaren är nollad
Tex säkringen till radion? /Raptor
Citat från: Raptor skrivet 07 mars 2011, 10:24:26Nu fungerar allt, tror jag, som det ska och jag har inte märkt någon skillnad mot innan än så länge.Det ska du nog bara vara positivt överraskad och glad över. Hade du märkt någon skillnad hade det garanterat bara varit till det sämre. Förbannade usla bil..!"€"!##€%"!"-tillverkare. Hrm. Apropå service så åkte jag runt och väntade på att mina Prius (förlåt!) skulle pipa och vilja ha service. Står så fint i instruktionsboken att serviceboken är elektronisk och blah blah high tech. Tror ni skiten har en jävla lampa som tänds när det är dags för service eller? NÄ! 1500 mil eller en gång om året, inget annat. Bluäh, tur att jag knappt hade kört dubbla. En bil från 2010 SKA ha en utgiftslampa när det är dags för utgifter!
Citat från: sege skrivet 07 mars 2011, 11:02:16Citat från: Raptor skrivet 07 mars 2011, 10:24:26Nu fungerar allt, tror jag, som det ska och jag har inte märkt någon skillnad mot innan än så länge.Det ska du nog bara vara positivt överraskad och glad över. Hade du märkt någon skillnad hade det garanterat bara varit till det sämre. Förbannade usla bil..!"€"!##€%"!"-tillverkare. Hrm. Apropå service så åkte jag runt och väntade på att mina Prius (förlåt!) skulle pipa och vilja ha service. Står så fint i instruktionsboken att serviceboken är elektronisk och blah blah high tech. Tror ni skiten har en jävla lampa som tänds när det är dags för service eller? NÄ! 1500 mil eller en gång om året, inget annat. Bluäh, tur att jag knappt hade kört dubbla. En bil från 2010 SKA ha en utgiftslampa när det är dags för utgifter!Själv tycker jag att det isärklass jobbigaste som finns är bilar med en stor fet lampa "SERVICE" som lyser en i ögonen. Jag är inte dum, jag kan själv räkna ut när det är dags.Att serviceboken är elektronisk innebär att servicarna lagras på Toyotas servrar. Ett ypperligt sätt för Toyota att se till att du inte kan serva din bil nån annan stans än hos toyota under hela bilens livslängd.(Trots att Toyota är favoritfabrikatet är jag lite sur på dom, det kanske märks...)