0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ps3 har fläkt låter inte dom en del ungarna har en xbox den kan man inte kolla på dvd med låter som f*n.
Jag fick höra av en som "påstår sig veta" att Blue-Ray med USB ej alla är lika . Alla USB tar ej emot vad som helst för format .
Skulle behöva köpa en blueray spelare vill ha en med usb uttag för divx film och musik.Har en samsung tv 40 tum led Yamaha rx-v661 suround reciver vill inte ha nån dyr spelare kommer nog mest att spela dvd (brända) så det ska den klara bra. Vad ska jag köpa vill gärna ha en samsung eller yamaha är det nått att ha.
Har PS3 som Bluerayspelare / mediaspelare, hittills har den inte missat något filformat som jag stoppat i USBn, man kan även streama film från hemmanätverket och se på webTV så jag tycker den är utmärkt. Edit: Jaha wollip va snabbare
Citat från: Rollster skrivet 28 mars 2011, 21:10:03 Jag fick höra av en som "påstår sig veta" att Blue-Ray med USB ej alla är lika . Alla USB tar ej emot vad som helst för format . USB är en kontakt... Vad spelaren kan hantera för format (via USB) beror på den eventuella inbyggda mediaspelaren, vilket inte alla har...Citat från: smurfen72 skrivet 28 mars 2011, 20:11:56Skulle behöva köpa en blueray spelare vill ha en med usb uttag för divx film och musik.Har en samsung tv 40 tum led Yamaha rx-v661 suround reciver vill inte ha nån dyr spelare kommer nog mest att spela dvd (brända) så det ska den klara bra. Vad ska jag köpa vill gärna ha en samsung eller yamaha är det nått att ha.De som är bra på det här är LG. Deras BD 390 är ok. Snabb, bra bild, wifi, 1gb internminne och en bra mediaspelare. Den kom redan 2009 men säljs fortfarande. Bör kosta under 2000:- Deras lite nyare BX580 är enklare (och lite seg och långsam) men är duglig för pengarna. ca 1500-2000.Den helt nya BD670N verkar ha en massa funktioner, men jag vet inte så mycket om den. Runt 2000:-http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video/blu-ray/lg-bd670n/150391.3140/Absolut bäst på allt är Oppo.http://www.oppodigital.com/players.aspCitat från: 109an skrivet 28 mars 2011, 21:33:48Har PS3 som Bluerayspelare / mediaspelare, hittills har den inte missat något filformat som jag stoppat i USBn, man kan även streama film från hemmanätverket och se på webTV så jag tycker den är utmärkt. Edit: Jaha wollip va snabbareEhhh... Ps3 och filformat... Mkv....?
Vissa Blu ray skivor kör java. Behöver internminne. Annars blir det segt. Att starta t ex pirates of the... kan på vissa spelare ta en evighet.Varför kör du med dvd skivor? om du ändå bränner kan du ju istället lägga filerna på en sticka. Då är du ju inte begränsad av 4,7 gig skivstorlek.
man kan inte säga att nätverk fungerar dåligt Man kan inte heller säga att wlan fungerar dåligt. Kanske kan man tycka att sitt eget dåligt balanserade wlan fungerar dåligt men det är ju en helt annan grej. Internminne behövs för att kunna bearbeta filmer och konvertera dessa till något som visas på skärmen. Därtill innebär ett stort internminne att man kan buffra upp så att det inte hackar när signal eller sändning är dålig.
testa programmet handbrake då kan du konvertera till alla möjliga format. Men har du en köpt eller hyrd dvd är det ju så klart ingen mening att konvertera. Det var mer tanken i fall du hade en nedladdad dvd. Då är det ju enklare att använda USB sticka eller nätverk
Citat från: 2000 skrivet 28 mars 2011, 22:03:01Vissa Blu ray skivor kör java. Behöver internminne. Annars blir det segt. Att starta t ex pirates of the... kan på vissa spelare ta en evighet.Varför kör du med dvd skivor? om du ändå bränner kan du ju istället lägga filerna på en sticka. Då är du ju inte begränsad av 4,7 gig skivstorlek. Har inte fått dvd att funka på sticka men det kanske går eller
Citat från: smurfen72 skrivet 28 mars 2011, 22:07:56Citat från: 2000 skrivet 28 mars 2011, 22:03:01Vissa Blu ray skivor kör java. Behöver internminne. Annars blir det segt. Att starta t ex pirates of the... kan på vissa spelare ta en evighet.Varför kör du med dvd skivor? om du ändå bränner kan du ju istället lägga filerna på en sticka. Då är du ju inte begränsad av 4,7 gig skivstorlek. Har inte fått dvd att funka på sticka men det kanske går eller Dvd är inte ett specifikt filmformat. Vilket inte Blu ray heller är. Det är bara skivtypen filerna är lagrade på. Och eftersom du måste krympa en dubbellagers köp- eller hyrdvd för att få plats på en dvd-r så antar jag att du är lite insatt i filhantering...Om det är så att du får tag på filmerna på *host host* annat sätt, föreslår jag att du går över till mkv. Då kommer filmerna vanligtvis i 720P eller 1080P med 24 bilder/s precis som blu ray... (ja, fast med lite sämre bildkvalitet, naturligtvis. Det är ju komprimerat.) och att du lagrar filerna på usbsticka eller hårddisk.Varför gå omvägen över en roterande plastbit. Tänk på naturen...ps.Klistrar in lite text från LG (BD 670N);USB-ingång och stort filstödFör flexibel uppspelning av annan media än bara Blu-ray och DVD är Blu-ray-spelaren utrustad med USB-ingång på fronten. Här kan man enkelt ansluta USB-minnen, MP3-spelare, USB-hårddiskar (FAT16, FAT32 och NTSF-stöd) och spela upp bilder, musik och filmer (inklusive DivX HD och Matroska (.mkv) på enklast möjliga sätt.