0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Apan skrivet 07 mars 2011, 19:09:43Blir nog lika bra som ett självdragshus..men i nya huset mängder av ventiler, Vi hade bra luft i vårt gamla hus med typ stängda ventiler i -20, och körde paxfläkt på toalett när det var nån där i 20min..Men sänker nog vent på Niben till lägsta flödet när elpatronen vill hjälpa till..Sänka går nog an tillfälligt men stänga helt verkar dumt nya hus är täta om det inte är nått fuskbygge du köpt .
Blir nog lika bra som ett självdragshus..men i nya huset mängder av ventiler, Vi hade bra luft i vårt gamla hus med typ stängda ventiler i -20, och körde paxfläkt på toalett när det var nån där i 20min..Men sänker nog vent på Niben till lägsta flödet när elpatronen vill hjälpa till..
Citat från: smurfen72 skrivet 07 mars 2011, 19:34:02Citat från: Apan skrivet 07 mars 2011, 19:09:43Blir nog lika bra som ett självdragshus..men i nya huset mängder av ventiler, Vi hade bra luft i vårt gamla hus med typ stängda ventiler i -20, och körde paxfläkt på toalett när det var nån där i 20min..Men sänker nog vent på Niben till lägsta flödet när elpatronen vill hjälpa till..Sänka går nog an tillfälligt men stänga helt verkar dumt nya hus är täta om det inte är nått fuskbygge du köpt . Är inte alla hus som inte byggds av brukaren fuskbyggen? /Raptor
Citat från: Raptor skrivet 07 mars 2011, 20:11:22Citat från: smurfen72 skrivet 07 mars 2011, 19:34:02Citat från: Apan skrivet 07 mars 2011, 19:09:43Blir nog lika bra som ett självdragshus..men i nya huset mängder av ventiler, Vi hade bra luft i vårt gamla hus med typ stängda ventiler i -20, och körde paxfläkt på toalett när det var nån där i 20min..Men sänker nog vent på Niben till lägsta flödet när elpatronen vill hjälpa till..Sänka går nog an tillfälligt men stänga helt verkar dumt nya hus är täta om det inte är nått fuskbygge du köpt . Är inte alla hus som inte byggds av brukaren fuskbyggen? /RaptorBara för att man själv är medveten om de genvägar man tar betyder det inte att man inte fuskar.
Huset provtrycktes i Onsdags, godkänt värde enligt kommunen, 0.8l/s och kvm, med all vent och avlopp stängda, vilket jag tycker låter mycket..!Uppmätt värde 2.9l/s per kvm..tycker ändå det låter mycket..men tydligen mycket bra värde enligt sotaren.Tycker det känns onödigt att ventilera huset i stora mängder i -20, helst när huset står tomt dagtid.Raptor, i -20 kostar alltså bara vent 2.5kw.? Att värma luften 40gr, och kompressoreffekten är 6.5kw...