0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och jag har det tydligt på mina papper att jagkan säga upp förlängning när som helst under året, så detstämmer inte att jag måste göra det innan den 10:e månaden,som "utopiazz" skrev.
6.Dessa avtalsvillkor gäller tillsvidare. Tjänsten förlängs årsvis om inte kunden inkommer med uppsägning minst 3 mån innan avtalsperiodens utgång. Avtalstiden är på 12 månader med en betalning per 189/269/289 kr inkl moms per månad.
Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49Och jag har det tydligt på mina papper att jagkan säga upp förlängning när som helst under året, så detstämmer inte att jag måste göra det innan den 10:e månaden,som "utopiazz" skrev.Jag utgår inte från det som står i ditt avtal för det är helt ointressant för mig som eventuell kund. Det som är intressant är det som står i deras allmänna villkor och där står det att avtalet måste sägas upp när det är minst 3 år kvar på nuvarande avtalsperiod. Det innebär att avtalet måste sägas upp innan månad 10 har påbörjats.Citera6.Dessa avtalsvillkor gäller tillsvidare. Tjänsten förlängs årsvis om inte kunden inkommer med uppsägning minst 3 mån innan avtalsperiodens utgång. Avtalstiden är på 12 månader med en betalning per 189/269/289 kr inkl moms per månad.
Med tanke på mitt inlägg här ovan vill jag meddela er andra att George W kontaktat mig per mail och han verkar vara hedervärd person!All aktning till dig George!Per L
Citat från: 109an skrivet 01 april 2011, 15:21:28Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49 Händer det nåt med pumpen får jag en fri reparationinom 48 timmar. Det enda som tillkommer är då om någotmåste bytas ut, men jag betalar inte för något arbete.Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Dom håller verkligenallt de lovade mig över telefon iallafall.Har du fått något reparerat då, fick uppfattningen att de bara servat din pump??Hittils har jag inte varit i något behov av någon reparation.Men jag har ju fått hem, vid köpet, papper på alla detaljerom hur det funkar med den Fria Assistansen.
Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49 Händer det nåt med pumpen får jag en fri reparationinom 48 timmar. Det enda som tillkommer är då om någotmåste bytas ut, men jag betalar inte för något arbete.Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Dom håller verkligenallt de lovade mig över telefon iallafall.Har du fått något reparerat då, fick uppfattningen att de bara servat din pump??
Händer det nåt med pumpen får jag en fri reparationinom 48 timmar. Det enda som tillkommer är då om någotmåste bytas ut, men jag betalar inte för något arbete.Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Dom håller verkligenallt de lovade mig över telefon iallafall.
Citat från: utopiazz skrivet 01 april 2011, 16:30:45Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49Och jag har det tydligt på mina papper att jagkan säga upp förlängning när som helst under året, så detstämmer inte att jag måste göra det innan den 10:e månaden,som "utopiazz" skrev.Jag utgår inte från det som står i ditt avtal för det är helt ointressant för mig som eventuell kund. Det som är intressant är det som står i deras allmänna villkor och där står det att avtalet måste sägas upp när det är minst 3 månader år kvar på nuvarande avtalsperiod. Det innebär att avtalet måste sägas upp innan månad 10 har påbörjats.Citera6.Dessa avtalsvillkor gäller tillsvidare. Tjänsten förlängs årsvis om inte kunden inkommer med uppsägning minst 3 mån innan avtalsperiodens utgång. Avtalstiden är på 12 månader med en betalning per 189/269/289 kr inkl moms per månad.Aha, på så sätt!Då måste jag ha missuppfattat. Jag har lite annorlundavillkor eftersom jag bad Svensk vvs support om enmöjlighet att få en form av offert hemskickad vid åretsslut där jag själv kan välja om jag vill förlängaeller avsluta. Det är något de lyckligtvisgick med på. Det är ju möjligt att jag p.g.a. det harfått möjlighet att säga upp det när som helst.Sen kan jag inte svara säkert på det då jag inte vetexakt hur det där funkar vanligtvis. Men om det stårså på de allmänna villkoren så lär det ju vara så heltenkelt. Så då får jag ursäkta för den missen! Trodde intedet var något annorlunda på den fronten.
Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49Och jag har det tydligt på mina papper att jagkan säga upp förlängning när som helst under året, så detstämmer inte att jag måste göra det innan den 10:e månaden,som "utopiazz" skrev.Jag utgår inte från det som står i ditt avtal för det är helt ointressant för mig som eventuell kund. Det som är intressant är det som står i deras allmänna villkor och där står det att avtalet måste sägas upp när det är minst 3 månader år kvar på nuvarande avtalsperiod. Det innebär att avtalet måste sägas upp innan månad 10 har påbörjats.Citera6.Dessa avtalsvillkor gäller tillsvidare. Tjänsten förlängs årsvis om inte kunden inkommer med uppsägning minst 3 mån innan avtalsperiodens utgång. Avtalstiden är på 12 månader med en betalning per 189/269/289 kr inkl moms per månad.
Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 16:01:59Citat från: 109an skrivet 01 april 2011, 15:21:28Citat från: henkan51 skrivet 01 april 2011, 11:00:49 Händer det nåt med pumpen får jag en fri reparationinom 48 timmar. Det enda som tillkommer är då om någotmåste bytas ut, men jag betalar inte för något arbete.Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Dom håller verkligenallt de lovade mig över telefon iallafall.Har du fått något reparerat då, fick uppfattningen att de bara servat din pump??Hittils har jag inte varit i något behov av någon reparation.Men jag har ju fått hem, vid köpet, papper på alla detaljerom hur det funkar med den Fria Assistansen.Står det i dokumentationen hur deras nöjd kund-garanti fungerar?
Du kan inte lägga upp villkoren här? Hade varit intressant att läsa.
Det skulle vara intressant att veta vad som ingår i denna service, skakar dom bara filter och går igenom larmkoderna så är det väldigt dyrt.Om dom däremot gör en riktig ångtvätt av innedelen( som ska ingå i tex. Panasonics service) och kollar köldmediemängden och mäter effektiviteten så är det billigt...Jag är extremt tveksam till att de kan få ut en riktig kyltekniker att göra en riktig service för dom pengarna.Ni som fått servicen utförd, vad gjorde Teknikern?
Citat från: 109an skrivet 02 april 2011, 10:36:01Du kan inte lägga upp villkoren här? Hade varit intressant att läsa.Det skulle jag kunna göra! Just nu befinner jag mig på en tjusig herrgård i södra Sverige på besök hos en god vän! Men så fort jag kommer hem till Stockholm skulle jag kunna lägga upp det.
Det skulle jag kunna göra! Just nu befinner jag mig på en tjusig herrgård i södra Sverige på besök hos en god vän! Men så fort jag kommer hem till Stockholm skulle jag kunna lägga upp det.
Just nu befinner jag mig på en tjusig herrgård i södra Sverige på besök hos en god vän! Men så fort jag kommer hem till Stockholm skulle jag kunna lägga upp det.
Citat från: henkan51 skrivet 02 april 2011, 17:05:09 Just nu befinner jag mig på en tjusig herrgård i södra Sverige på besök hos en god vän! Men så fort jag kommer hem till Stockholm skulle jag kunna lägga upp det. Vid det här laget borde väl greven har ringt Anticimex för att bli av med gästen om han inte åker hem frivilligt