Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vem är forumräven?
Hej Lacken! Ja det är väl antagligen mig de menar här då, även om tbatba, dennis & Co inte kan vara så pass rakryggade så att de vill eller vågar säga det rakt ut. Sen kan man väl säga att "det är mkt skrik för lite ull som bonden sa när han rakade grisen" här i tråden ang Daikins avfrostningar. Det är stora frågor om moddningar, utedelens lutning, värmekabeln mm mm, men det räcker väl med att titta på omröstningen om inte annat för att förstå att Daikins pumpar har äggklocksavfrostningar. 21 av 25 röstande har mellan 30-60 minuter mellan avfrostningarna och då är det äggklocka det handlar om här givetvis, övriga lever väl i en egen drömvärld alt är det något fel på deras pumpar.Det här med t.ex lutning av utedelen eller värmekabeln har ju inte ett dugg att göra med själva avfrostningsprocessen för pumparna, lutningen av utedelen är ju endast till för att man skall få till en bra och effektiv evakuering av vattnet från pumputedelens tråg och dessutom att man skall förhindra att det inte kommer in något vatten under kompressorn. Samma sak med värmekabeln, den skall bara se till att vattnet kommer ut ur pumptråget på ett bra sätt så att det inte fryser fast där och bildas isblock i tråget. Mvh Raffen.
(lugn nu dennis)Alltså... Jag tänker inte sjunka så lågt som du med snudd på personangrepp, även om jag förstår att det är det du försöker få mig till.. Jag är säker på att du är en hygglig person om man träffar dig när du inte sitter bakom ett användarnamn på ett publikt forum, men det är en annan sak. Vad det gäller forumräven så var det för det första ett positivt "smeknamn" på en person från min sida, vidare gällde det INTE dig. (hur du nu kunde få för dig det) Läser man mellan raderna så fattar nog de flesta att det var tbatba jag syftade på. Vad vill du och vad har jag, tba mfl (Co enl dig) gjort dig? Du får faktiskt tåla att man "hugger tillbaka" ibland med din egen medicin. såja.. lugn och fin..