0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En split maskin som Altherma funkar ju då, men även Qvantum och Thermia Atria, de kör brine ut till en fläkt och resten står inne i värmen.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 28 februari 2011, 19:12:49En split maskin som Altherma funkar ju då, men även Qvantum och Thermia Atria, de kör brine ut till en fläkt och resten står inne i värmen. Tror ju inte att Altherma är ngt alternativ här, tyvärr.
Det var det TS hade innan vad
Hej.Vänder mig till forumets experter för tips och råd.Jag blir tvungen att investera i en ny värmeanläggning ( har idag en Luft / vatten som är 3 år och 3 mån gammal, se min tidigare tråd, nonchalans ). Har nu fått domen ( från 3 oberoende experter ) om att där är så många kostbara fel (ingen garanti, konstigt men sant enligt tillverkaren ) att det INTE är lönt att reparera , så därför måste jag investera i en ny anläggning.Ett av fabrikaten som dök upp var något som hette Weissmann ( någon som vet ).Så den stora frågan vad skall jag välja för anläggning? ( har inte råd att byta var tredje år!! ).Lite info om hur jag bor.1-plans hus med uppvärmd källare, ca 200 kvadrat, byggt -68, ligger i Nv-skåne, nya 3-glas på vissa ställe, övriga 2-glas isoler, nya ytterdörrar.Tack på förhand!!.