5-åriga garantin är säkert jättebra, men den kostar en hel del. Jag har installerat min HE9 själv.
Monterade innerdelen,borrade hålet genom väggen,monterade utedelen, monterade kabelrännan.
konade rörändarna, kopplade ihop allting, kopplade elen.
Kollade med kompisarna om någon kände en kyltekniker och fick napp. Han provtryckte, vaccumsög 1 timme
och läckagekollade alla kopplingar och innerdelen. allt OK. HE9:an fungerar otroligt bra. Mitt totala pris är 14500:-
installerat och klart då jag gjort allting utom vaccumsugning själv. Jag har 2 års materialgaranti och min tro
på Panasonics kvallitet är nog större än försäljarna som säger att du är galen om du inte tar vår 5-åriga garanti.
Priset på en Panasonic HE9 installerat och klart ligger runt 24000- 25000:- . Jag betalar nästan en pump till för att få garantin.
Förhoppningsvis har jag efter 2 år tjänat in hela pumpen och om den skulle gå sönder år 4 så ligger jag ändå på
plussidan och om det kostar 2000:- att laga den så har jag fortfarande gjort en ganska bra vinst.
Visst tar jag en risk med garantin men om man ser till att installationen utförs proffsigt, minimerar man risken.
Jag har alltid gjort allting själv, har jag inte vetat hur jag ska göra, har jag tagit reda på det.
Satsar man aldrig kan man aldrig vinna.